Boek of de tv-serie?

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Boek of de tv-serie?

Bericht door Halfpint » 12-05-2011 10:54

Wat vinden jullie mooier, de boekenreeks of de tv-serie?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 16-10-2011 21:09

De t.v serie

Gast

Bericht door Gast » 17-10-2011 08:50

Oei, moeilijke vraag hoor. Ik ga ze niet vergelijken, want dat kan ik niet. De boeken lees ik al sinds ik 6/7 was, maar de televisie serie is weer een belangrijk gedeelte geweest van mijn puberteit (heb tussen mijn 13e en 18e (ik ben bijna achttien) de hele serie gekeken en nog wel vaker een aantal aflevering). Dus nee, ik kan en ga niet kiezen.

Gast

Bericht door Gast » 18-10-2011 20:20

Ik kan ook niet kiezen, want ik heb helaas de boeken nog niet gelezen.... Voor mij is het dus de tv-serie....

Gast

Bericht door Gast » 13-11-2011 14:07

Ik heb een vraagje,
en hopelijk kunnen jullie me daar bij hepen.
Zijn de boeken van het Kleine Huis presies als de series geschreven ,
of zijn de boeken anders geschreven dan de series. :?

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 13-11-2011 22:08

Carriegirl. de boeken lijken in bijna niets op de televisie-afleveringen. Je kunt wel stellen dat zo'n 90 procent van de tvserie verzonnen is en dat er misschien 10% uit de werkelijkheid is gehaald. Als je dus de boeken denkt te gaan lezen vanuit de tvsfeer, zal je teleurgesteld gaan worden, maar als je wilt weten hoe het werkelijke leven van Laura Ingalls grotendeels was, zijn de boeken aanraders.
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 14-11-2011 12:34

Halfpint schreef:Carriegirl. de boeken lijken in bijna niets op de televisie-afleveringen. Je kunt wel stellen dat zo'n 90 procent van de tvserie verzonnen is en dat er misschien 10% uit de werkelijkheid is gehaald. Als je dus de boeken denkt te gaan lezen vanuit de tvsfeer, zal je teleurgesteld gaan worden, maar als je wilt weten hoe het werkelijke leven van Laura Ingalls grotendeels was, zijn de boeken aanraders.
Ik ben ook eerst de t.v serie gaan bekijken, daarna pas begon ik me te interesseren voor de boeken, gelukkig heeft het me absoluut niet teleurgesteld,ik vind de boeken heel mooi ,en de t.v serie heeft voor mij ook zijn waarde behouden,allebei soms herkenbaar ,maar ook vaak dat je juist blij bent dat je in de boeken nog meer van het leven van de Ingalls begrijpt, dus een welkome aanvulling/ of andersom :) ten opzichte van elkaar.
Je kunt ze zo in de bieb bestellen Carriegirl als je bent geinteresseerd.

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 14-11-2011 21:35

Voor mij zijn de boeken de absolute top!!

Vooral omdat bij de televisieserie erg veel is bijverzonnen in de loop van de jaren. Vooral de eerste jaren op de televisie vind ik mooi. Na het trouwen met Almanzo en ook als Matthew Labortoux erbij komt, vind ik het niet meer echt. En ook zoals het allemaal gaat met Mary stoort mij, ze is nooit getrouwd!
Afbeelding

Ad
Berichten: 100
Lid geworden op: 03-09-2011 20:51

Bericht door Ad » 04-01-2012 21:15

Ik vind de serie heel mooi en ken de boeken eigenlijk niet maar wil ze wel gaan lezen.

Gast

Bericht door Gast » 24-04-2012 09:23

Ik ga echt voor de boeken! :D

Ik heb de tvserie ook wel gekeken hoor, maar die vind ik wel leuk, maar niet bijzonder. Ook blijft bij mij het gevoel dat de tv-serie totaal niets te maken heeft met de boeken. Ik zie het eerder als 2 verschillende dingen. Er zijn een paar uitzonderingen, zoals de eerste film die wel ontzettend goed het boek aanhoudt (nou ja redelijk).
De tv serie staat bij mij zover weg, dat ik ondanks dat ik alle boeken ken, bijna alle biografien ken, ik nog steeds niet alle tv-afleveringen heb gezien en dat misschien ook wel niet ga doen.

Plaats reactie