Hoe ging dat vroeger.

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Gast

Bericht door Gast » 01-05-2012 12:44

Zie, dat vermoeden had ik al zo'n beetje!! Toch jammer...

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 01-05-2012 12:52

Rose schreef:
Jane schreef:
Idd Rose ,in de boeken lees je niet van een binnenpomp, maar hun huis in de stad zal dat toch wel hebben gehad?
Zouden ze in het landmetershuis ook geen pomp hebben gehad?
.
Dat denk ik niet Jane. Sterker nog, ze hadden niet eens een buitenpomp! Ze maakten buiten gebruik van een put, niet eens van een pomp. :wink:
Nou ik bedoelde dus ook, een put bij het landmetershuis :wink: maar in de stad vraag ik me dan toch af waar ze het water haalde, kan me er in de boeken niets van herinneren of daar iets over staat, ook niet dat er buiten een put was.

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 31-08-2012 08:58

Ik weet niet precies waar ik mijn verhaaltje kwijt moet, maar ik doe het hier.

Mijn kinderen groeien op met Laura Ingalls. De boekjes met mooie tekeningen die ik heb gekregen, hebben ook hun aandacht getrokken. Dus werd mij gevraagd om voor te lezen (wel in het Nederlands graag).
een van de kinderen keek op eigen iniatief door "going to town" en zei " hier is Laura in een pretpark" Ik snapte er niets van! Laura, pretpark? En reageerde dan ook dat in de tijd van Laura er echt nog geen pretpark was. Ik moest er wel om lachten, dat mijn kind dit zei, maar begreep,het niet.
Tot ik het plaatje zag wat de associatie met pretpark opriep. De familie Ingalls loopt dan naar de winkel in Pepin, een echte Western-winkel. Mijn kind heeft dit soort gebouwen alleen nog maar gezien in pretparken.......
Afbeelding

Plaats reactie