Laura's verlovingsring

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Laura's verlovingsring

Bericht door Halfpint » 11-01-2012 13:14

Als je naar de site van "beyond little house" http://beyondlittlehouse.com/ gaat, krijg je, als je naar beneden scrollt onder het vakje "homesite-museums and attractions" bij Christmas shopping at the homesites, een verhaaltje over Laura's verlovingsring en je ziet foto's van hoe men denkt dat deze er uitgezien moet hebben.
Ik vind hem best wel mooi.
Afbeelding
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 25-01-2012 21:29

Zo, als dit de ring is zoals die van Laura er heeft uitgezien dan zeg ik:
PRACHTIG!!! :!:

Gast

Bericht door Gast » 24-04-2012 09:24

Het is echt een mooie ring!
Ik verbaas me bijna over het feit dat als je het zo moeilijk hebt dat er dan zo'n mooie ring af kon die toch best wel duur moet zijn geweest.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 01-05-2012 20:41

Je vergeet een ding, Rose, in de tijd dat Almanzo verkering kreeg met Laura was hij nog in goede doen. Uit papieren blijkt dat hij toen 2 claims had, een huis in de stad en veel geld vediende met het temmen van paarden.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 01-05-2012 21:20

Ik denk dat dat het inderdaad geweest moet zijn, want dit is wel een erg mooie, en waarschijnlijk ook dure ring! Zo'n ring zou ik later ook wel willen hebben als ik mij later verloof ('als')

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 27-12-2012 12:56

Ik zat weer eens te neuzen en kwam toen dit tegen:
de ring is op herhaald verzoek nogmaals gemaakt en te koop in het LIW museum in Walnut Grove. (waarom alleen maar in dit museum is een vraag die menigeen zich stelt, je zou toch zeggen dat als iets iets aanslaat, ze het in alle musea van LIW zouden verkopen? Niet dus, alleen daar!) En, op-is-op, dus Sarah Uthoff, de LIW-expert raadt iedereen aan om hem te bestellen nu het nog kan!
De originele verlovingsring van Laura zou $1,40 hebben gekost, maar men is nooit te weten gekomen hoe Almanzo aan deze ring si gekomen. Zou er al een juwelier in de Smet hbben gezeten? Zou hij deze ring via de catalogus van Montgomery Wards hebben besteld?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 27-12-2012 14:45

wat leuk om te lezen! Inderdaad een hele mooie ring. NIet mijn stijl/smaak, maar wel mooi!

Plaats reactie