Waarom Laura Ingalls Wilder?

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Gast

Bericht door Gast » 15-07-2013 21:24

In 1996 verhuisden wij naar Maassluis en kochten we weer een TV. 1 van de eerste programma"s die mijn broer en zussen wilde volgen was: Het Kleine Huis. Ik was nog maar 4 jaar oud en kon dus niets van de Engelse taal verstaan en ook de ondertiteling niet lezen. Op dezelfde tijd als het Kleine Huis kwam op de Belgische kinderzender de jeugdserie Samson en Gert,wat ik graag keek. Dit zorgde dus vaak voor ruzies voor de tv. Maar de ouderen waren in de meerderheid dus die wonnen vaak. Ik keek dus vaak maar mee.. De eerste tijd vond ik er dus niet veel aan,tot ik begin groep 3 al heel snel was met lezen en al redelijk wat van de ondertiteling kon lezen. Voor een kind van 6 liep ik qua lezen enorm voor. Maar misschien heeft een TV serie als het Kleine Huis hier ook wel in geholpen..

Wordt vervolgd.

Gast

Bericht door Gast » 24-07-2013 12:29

Mijn moeder las me elke avond voor. En had gezien dat de tv serie gebaseerd was op een boekenserie. Ze ging naar de bibliotheek en keek of ze deze serie daar ook hadden. De eerste 3 delen hadden ze,en daarna stopte het. De serie liep niet zo lekker in de bibliotheek dus de boeken hierna waren afgeschreven. Mijn moeder las me de eerste 3 delen voor. Ik genoot ervan. Hierna ging ze weer verder op andere boeken,dus de boeken van het Kleine Huis raakte in de vergetelheid.

Inmiddels was ook zo ongeveer de hele serie op TV uitgezonden. De EO begon weer met opnieuw uitzenden,maar dat vonden mijn zussen en broer niet zo leuk. Het hele Kleine Huis leek dus eigenlijk een beetje verdwenen uit ons gezin.

Wordt vervolgd.

Gast

Bericht door Gast » 29-07-2013 15:23

Rond 2000/2001 werd de serie weer eens uitgezonden bij de EO. Ik was inmiddels al zo groot dat ik alles al wel mee kon lezen. De serie werd per aflevering opgenomen,omdat we deze graag allemaal wilde verzamelen. Aan de boeken werd eigenlijk weinig aandacht meer besteed tot dat we in 2006 op vakantie gingen naar Zwitserland. We huurden daar een huis wat van Nederlanders was. In het huis was een boekenkast waar wat Nederlandse boeken stonden. En wat stonden daar tot mijn grote verbazing? Boeken van het Kleine Huis! De hele vakantie las ik alle boeken die daar stonden. Toen we naar huis gingen wist ik het zeker. Hier ging ik in Nederland mee verder!

Wordt vervolgd..

Gast

Bericht door Gast » 02-08-2013 11:47

Toen de serie op DVD werd uitgegeven wilde ik die natuurlijk graag hebben. Elke keer dat ik jarig was vroeg ik aan verschillende mensen een box. Na een paar jaar had ik dus alle boxen compleet. De video"s met de opgenomen afleveringen konden weg. 2 jaar geleden ben ik ook begonnen met het sparen van de boeken. Elke verjaardag krijg ik er weer 2. Een moment waar ik elk jaar naar uitkijk!

Gast

Bericht door Gast » 10-08-2013 11:06

Ik keek ook regelmatig op internet naar informatie over zowel de boeken als de serie. Op een gegeven moment kwam ik kleinehuis.nl terecht. Ik keek ook op het forum,heb daar een tijd lang meegelezen en me op een gegeven moment ook aangemeld. Nu zijn we inmiddels al een aantal jaar verder en zit ik hier nog steeds met heel veel plezier. Ik geniet van de verhalen van Halfpint en Mieke,en kom nog steeds heel veel nieuwe dingen tegen.

Dit was het denk ik zo ongeveer.

Is er iemand die graag wil?

Rose als ze terug is van vakantie?

Gast

Bericht door Gast » 15-08-2013 21:29

Ik ben al geweest Peter, :wink:

Gast

Bericht door Gast » 16-08-2013 14:40

Oeps.. Jane?

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 17-08-2013 12:13

Helaas gaat dit nog niet lukken Peter.
Ik ben nog steeds niet in staat veel te doen.
Bijlezen doe ik wel, Halfpint en Mieke wat hebben jullie veel geschreven, heel mooi om dit allemaal te lezen, bedankt hoor, het zal een hele klus zijn geweest.
Gr. Jane.

Gast

Bericht door Gast » 17-08-2013 16:37

Sterkte Jane!

Eliza?

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 03-09-2013 16:30

Eliza reageert niet, Tinkelbel dan misschien?
Afbeelding

Plaats reactie