Laura Palooza dagen 2015

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Laura Palooza dagen 2015

Bericht door Halfpint » 02-05-2014 08:57

Sinds 1 mei zijn de Laura Palooza dagen bekend voor volgend jaar. De conferentie zal dan op 16 en 17 juli 2015 gehouden worden op de Universiteit in Brookings in de staat Zuid-Dakota en op 18 juli in De Smet in Zuid-Dakota.
Tijdens de conferentie draait alles om Laura Ingalls Wilder en zijn er naast Sarah Uthoff, de LIW-kenner, gastsprekers die bijvoorbeeld vertellen over haar leven, de kleding uit die tijd, het voedsel dat toen gegeten werd, de weersomstandigheden, het werk, etc., etc., etc.
Tijdens de Laura Palooza dagen zijn er mensen die in eigen kleren komen, maar er zijn er ook bij die verkleed komen als bijv. ma of pa.
(Het is nog ver weg, maar om in de stemming te komen, zou je alvast de Laura palooza van 2012 kunnen volgen die men op youtube heeft gezet.
Via de link http://beyondlittlehouse.com/ kan je alles volgen wat er die zes dagen op de laurapalooza 2012 werd gedaan.
Leuk om te volgen.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 16-05-2014 19:51

In Amerika is men begonnen met het aftellen tot 16 juli 2015. Dan zal de 3e Laurapalooza gaan plaats vinden. Je kunt je vanaf febr. 2015 opgeven. :lol:
Ik wou dat ik erbij kon zijn en dan zou ik vanzelfsprekend als 'ma' gaan.


Countdown to LauraPalooza 2015: Timeline

It’s coming! The countdown is on.

LauraPalooza 2015



July 16-17, 2015

South Dakota State University

Brookings, South Dakota


(with optional day in De Smet on July 18)


Here are the pertinent dates and the handy ways to remember them:

Call for papers: August 25, 2014 (wedding anniversary of Laura Ingalls and Almanzo Wilder)

Deadline for papers: December 5, 2014 (Rose Wilder Lane’s birthday)

Acceptances for papers sent out: February 7, 2015 (birthday of Laura Ingalls Wilder)

Registration opens: February 2015

Remember, to get all the conference news as it happens, make sure your LIWLRA membership is current. (Hint: If you haven’t renewed since January 1, 2014, it’s time.)
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 24-01-2015 16:38

Afbeelding

Het aftellen tot de LauraPalooza is volop in gang. Nog even en je kunt je er voor opgeven. Ik zou dit zo graag willen meemaken (en dan vooral met Rose en Mieke; wat zouden wij een lol hebben hè, dames? Heerlijk alles tot ons nemen, snuffelen in de boeken en LIW-dingetjes, lekker luisteren naar alle spreekbeurten, en ons dan mogen verkleden als bijv. Caroline, zonder uitgelachen te worden. :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 25-01-2015 20:45

Wat zou het mooi zijn!!!

Maar helaas.....wij zijn "in de buurt" een maand later, net aan de andere kant van de grote meren in Canada. Mijn gezin is er al op voorbereid dat ik ga proberen nieuwe Laura-boeken te vinden als we daar zijn.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 25-01-2015 22:31

Ik denk alleen dat je in Canada toch moeilijker aan boeken over LIW, etc., komt dan in de USA. Ik vermoed dat het daar minder speelt. Maar ik hoop natuurlijk voor jou dat je daar nog onbekende stapels tegenkomt. :wink:
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 26-01-2015 00:51

Op de boeken die ik al heb, staat vaak ook de prijs in canadese dollars. Wat impliceert dat ze daar zeker verkocht worden. Misschien iets minder frequent dan in America, maar het verhaal past ook wel in canada. Het zal goed zoeken zijn naar wat ik nog niet heb.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 26-01-2015 16:24

Nu je het zegt! Er staat inderdaad altijd op de sticker aan de achterkant van het gekochte boek de prijs in USA $ en in Can $. Als ik jouw was zou ik gewoon een lijst bij me hebben met alle boeken die ik in bezit had, zodat ik precies weet welke ik nog eventueel zou kunnen kopen daar. Veel succes en hou je ons t.z.t. op de hoogte?
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 02-03-2015 20:52

De plannen zijn al in vergevorderde staat. Leden die zich al hebben opgegeven hebben deze gegevens al ontvangen:


Tijdstip:

De officiële start van de conferentie zal een receptie zijn op woensdagavond 15 juli 2015, waar men zijn/haar registratie pakket kan ophalen. De openingstoespraak zal op donderdagmorgen worden gehouden. De conferentie zal de gehele donderdag en vrijdag plaatsvinden. Activiteiten in De Smet zullen op zaterdag zijn en eindigen 's avonds, na de wedstrijd.

Dus als je van plan bent om van het begin tot het eind mee te doen, moet je je reis goed regelen, zodat je op woensdag om 17.00 aanwezig bent en regel dat je kunt overnachten in De Smet of Brookings op zaterdag.

Overnachten

Evenals bij de vorige conferenties zijn de plaatsen waar je kunt overnachten vlakbij het conferentiecentrum.

Eten

Diverse verzorgde maaltijden zijn inbegrepen bij de deelname aan de conferentie in het conferentiecentrum. Je kunt ook een kaartje kopen om in de hal te eten met het eten dat jezelf hebt meegenomen.

Hotel

Aan diegene die liever in een hotel verblijft, zullen we doorgeven welke hotels een speciaal tarief voor de conferentie hanteren. Onthoud echter dat als je in een hotel verblijft je tevens het gebruik van een auto nodig hebt, want de hotels zijn tenminste anderhalve kilometer verwijderd van het conferentiecentrum.

Transport naar De Smet


Als je geen auto ter beschikking hebt, gaat er een bus naar De Smet, waarin 53 zetels voorradig zijn op basis van 'die het eerst komt, het eerst maalt'.
Afbeelding

Plaats reactie