Wanneer heb jij voor het laatst aan KHODP gedacht?

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 19-08-2015 15:25

Vanmiddag om half twee nog.
Mijn man heeft een heel mooie leren jas, maar helaas is hij achter iets blijven haken en nu zit er een scheur in. Ik kan heus wel naaien, maar hier durfde ik niet aan te beginnen. Stel dat het niet mooi zou worden? Ik dus naar een kleermaker en toen ik daar binnenkwam zat hij daar, plus een meisje achter een naaimachine. Zij was net bezig met een draad in een naald steken en plotseling zag ik het plaatje van Garth Williams voor me, die Laura in de kleermakerij had getekend, toen zij daar hielp om overhemden te naaien.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 20-08-2015 19:15

Ik hou heel veel van stokrozen en was hier vanmiddag zaad van aan het verzamelen. Bij onze oprit hebben wij de struiken verwijderd er daarvoor in de plaats een schutting geplaatst. Het is nu natuurlijk heel kaal, maar ik hoop dat dat volgend jaar anders is, want vanmiddag heb ik kleine kuiltjes gemaakt in de aarde onder de schutting en in die kuiltjes
Stopte ik steeds zaadjes van de stokroos. Toen ik hiermee bezig was moest ik aan Laura denken die haar vader mocht helpen bij het in de grond stoppen van maïskorrels. Zij hoopten op een mooie oogst van maïs en ik hoop op mooie bloemen volgend jaar.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 23-08-2015 15:57

Daarnet. Ik ben bezig met deel 5 Aan het Zilver meer en ben aanbeland bij het verhaal dat mevr. Boast uitlegt wat whatnots/Etagères zijn en dat dat in het oosten een hele rage is. Pa gaat er dus een voor Ma maken.
En toen dacht ik gelijk aan mijn etagère waarop ik eergisteren mijn pompoenen heb gedrapeerd.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 26-08-2015 22:17

Toen ik vanavond in bad lag las ik een Libelle van begin februari en daarin las ik artikel over wonen in een blokhut. Waar deed dat me toch aan denken?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 04-09-2015 16:55

Ik ben een boek van Donna Tartt aan het lezen, Het Puttertje. Het speelt zich af in Amerika en heel in het begin van het boek vertelt de ik-figuur iets over zijn grootouders van moederskant.
Zij trokken het hele Westen door en waren fokkers van Morgans die ze overal verkochten.
Dat deed me natuurlijk aan Almanzo en zijn Morgans denken.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 05-09-2015 21:08

Ik las vanmiddag een verhaal van een moeder die met haar dochter een reis naar Amerika maakte en daar ging helpen bij het opdrijven van koeien. Urenlang zaten zij in het zadel, reden door woeste vlaktes en over eindeloze prairies en zaten 's avonds met de cowboys om het kampvuur.
Als Pa er nu ook nog bij was geweest met zijn viool had het plaatje compleet geweest. :wink:
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 06-09-2015 20:17

Ik ben inmiddels in het bezit van de gehele Reizigers serie, waar ik helemaal gek van ben.
Ik ben een poos geleden begonnen met het herlezen van deze serie en heb vanmiddag deel 6 beëindigd. De laatste bladzijde eindigt met een gedicht over Paul Revere en ik dacht toen dat dat wel heel toevallig was, want toen ik van de week bezig was in deel 6: 'De lange winter ' van de KH-serie kwam ik dit gedicht ook tegen. Alleen toen maar een klein stukje.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 16-09-2015 18:50

We zijn klaar met eten, de keuken is aan kant en ik hoor het koffiezetapparaat pruttelen. Weet je wat ik me daarnet plotseling realiseerde? Er wordt in de serie altijd gevraagd of je nog koffie wilt, maar blijkbaar drinkt iedereen zijn koffie zwart, want je ziet nooit melk voorbijkomen. :lol:
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 26-09-2015 20:26

Ik geloof dat ik het al een keer gezegd had, maar vroeger was mijn vader bakker. Hij bakt nu nog steeds heel vaak brood en toen ik gisteren in Leiden was om mijn moeder in het tehuis te bezoeken, zei mijn vader: "thuis heb ik een verrassing voor je klaarstaan". Dus naderhand naar mijn ouderlijk huis en toen ik de kamer binnenkwam lagen daar allemaal broden, saucijzenbroodjes, en appelbroodjes. Wij zijn thuis met drie dochters en voor alle drie was hij druk bezig geweest. "Maar", zei hij, " gek he, ik dacht alle drie de broden even groot gemaakt te hebben en toch zijn ze alle drie anders." ik moest gelijk aan Ma denken die in 'De lange winter' ook dacht van het laatste meel allemaal even grote broodjes gebakken te hebben.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 28-09-2015 18:35

Wij waren gisteren een dagje op bezoek bij onze dochter die in Bergen op Zoom woont, en gingen ' s middags een boswandeling maken. Komt er op een gegeven moment over een bospad een rijtuigje aan, getrokken door 2 paarden. Mooi. Ik moest direct aan dr. Baker denken die in zijn rijtuigje over de prairie rijdt.
Afbeelding

Plaats reactie