Wanneer heb jij voor het laatst aan KHODP gedacht?

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Plaats reactie
Gast

Wanneer heb jij voor het laatst aan KHODP gedacht?

Bericht door Gast » 06-05-2014 12:42

De titel zegt het al.
Dit topic gaat over wanneer jij voor het laatst aan het Kleine Huis hebt gedacht en het liefst ook nog waarom of de reden erachter.
Natuurlijk hoef je niet elke keer te melden omdat je op dit forum bent, dat begrijpen we allemaal. :wink:
Gewoon een topic voor de leuk en om te kijken wat jou associaties zijn.

Gast

Bericht door Gast » 06-05-2014 12:45

Ik zal beginnen.

Afgelopen zaterdag was ik het Hunebedcentrum in Borger.
Daar zag ik koelkastmagneten geinspireerd op de afbeeldingen van Jetses, jullie kennen het wel, van Ot en Sien.
Daar zag ik een magneet met 2 meisjes in een oude jurk met een schort samen aan het breien. Het deed mij denken aan het Kleine Huis, ik zag Mary en Laura zo al breien, juist ook in die kleren.

En ik dacht daarbij ook nog aan Halfpint die ik via dit forum heb leren kennen! Ik dacht nl dat zij het wel een hele leuke magneet zou vinden!
(ik heb het helaas niet voor je gekocht Halfpint ;) )

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 06-05-2014 21:22

Vandaag nog! Bij mijn dochter twee strakke vlechtjes in haar haren gemaakt. Deze staan bij ons thuis bekend als: "Laura-vlechtjes"
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-05-2014 19:39

He, wat jammer dat je hem niet voor me hebt gekocht. :wink: Ik ken veel van Jetses/Ot en Sien, maar de magneetjes heb ik nog nooit gezien. Doet er niet toe hoor, Rose, het idee dat je zelfs op een dagje uit aan mij denkt, doet mij al veel deugd, is al een cadeautje op zich. Lief!
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 15-05-2014 22:55

Halfpint schreef:He, wat jammer dat je hem niet voor me hebt gekocht. :wink: Ik ken veel van Jetses/Ot en Sien, maar de magneetjes heb ik nog nooit gezien. Doet er niet toe hoor, Rose, het idee dat je zelfs op een dagje uit aan mij denkt, doet mij al veel deugd, is al een cadeautje op zich. Lief!
Lieve reactie! :wink:

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 18-05-2014 20:08

Vanmiddag dacht ik aan Het kleine huis.
Het was behoorlijk warm buiten en ik kan daar nooit zo goed tegen, dus wilde ik in de schaduw gaan zitten. Ik ging onder de kastanjeboom zitten, waar het heerlijk koel was en toen dacht ik aan pa, die, zodra zij zich in de lente van 1880 in hun hutje op hun nieuwe land hadden gevestigd, voor ma een wildvang maakte van populieren.
Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 24-05-2014 15:44

Gistermorgen nog.
Ik moest voor mijn schoonmoeder die een infectie heeft op haar luchtwegen, naar de apotheek en dacht, toen ik op mijn beurt zat te wachten, hoe zou ´ma´ dat nu opgelost hebben toen zij nog op de prairie in Kansas woonden? Geen dokter in de nabije omgeving, dus werken met kruiden etc. Zou zij anijs en honing hebben gegeven? Die verzachten wel de keel, maar ze verwijderen niet de ontsteking. Nu heeft mijn schoonmoeder een kuur gekregen, maar wat zou ma klaargemaakt hebben?,
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 24-05-2014 23:17

Misschien wel net als in dr Quinn wilgenschorsthee, een recept van de indianen.
Maar ma hield geloof ik niet zo van indianen :wink: .

Gast

Bericht door Gast » 24-05-2014 23:31

Ik denk dat je gelijk hebt Jane met je wilgenschorsthee! Maar ik wist niet dat het een recept van de Indianen was. In Europa en Azie gebruiken ze dat ook al eeuwenlang. Het is om pijn te verminderen en ontstekingen te verminderen.
Maar hoe zou Ma aan wilgenschors kunnen komen op de prairie waar bijna geen boom groeide?

Gast

Bericht door Gast » 25-05-2014 02:17

in de DVDserie zie ik dat niet terug dat 'Ma' niet zo van Indianen houdt.

Is dat in de boekenserie dan wél zo ?!
zou me verbazen ... aangezien ze me een hele lieve en 'open' vrouw lijkt ...
(open als in: niet veroordelend naar wie dan ook net als 'Pa' )

Plaats reactie