Wanneer heb jij voor het laatst aan KHODP gedacht?

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Plaats reactie
Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 05-10-2015 12:37

Mijn gedachten zullen de komende weken veel bij het kleine huis vertoeven, ik ben n.l
alle vertalingen en uitreksels van de engelse boeken die door Halfpint en Mieke hier geplaatst zijn weer eens aan het lezen.
Julle zien dames dat deze klus ( want dat zal het ongetwijfeld zijn geweest ) nog stees erg wordt gewaardeerd. :!:

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 05-10-2015 20:37

Fijn dat je het waardeert, Jane. Het was toendertijd een heidens karwei, maar met liefde gedaan, hoor.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 05-10-2015 20:42

Ik moest vanmiddag aan HKH denken; ik zat het maandblad Landleven te lezen en kwam een verhaal tegen van een boer die hout op zijn wagen laadde om de open haard in de winter te voeden. Op de foto zag je een kar die werd getrokken door 2 ossen en hij had van die staken waar de stammen tussen werden gelegd zodat het hout niet ging schuiven of van de kar zou rollen.
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 09-10-2015 23:17

Vandaag moest ik aan het kleine huis denken. Er vallen deze herfst erg veel eikels en beukennootjes uit de bomen, in 25 jaar was het niet zoveel geweest. Zo vertelde het nieuwsbericht. het bericht eindigde: "het verhaal gaat dat een rijk eikeljaar doorgaans wordt gevolgd door een strenge winter", maar volgens de verteller is dit een "volkswijsheid" en hij eindigt met: "de natuur kan het weer niet voorspellen en zeker niet bepalen". (zegt dus de bioloog). Ik dacht: "oh, nee??" Ik weet nog wel een goed verhaal van bisamratten die weten dat ze zulke dikke muren moeten bouwen om te overleven of vogels die als razende naar het zuiden vliegen om de kou voor te blijven. En volkswijsheden zijn misschien niet verkeerd om te vertrouwen, net zoals voorspellingen van indianen die jaren terug gaan. Het hele verhaal deed met zo denken aan het begin van de lange winter en pa Ingalls die de signalen wel ziet, maar ze niet kan plaatsen. Misschien weet de natuur wel degelijk beter hoe de toekomst er uit ziet qua weer. Ik ben maar meteen handschoenen voor de kinderen gaan kopen.....
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 11-10-2015 21:57

:lol:
Ach, en anders moet je maar denken " beter mee verlegen dan om verlegen ", niet dan?
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 18-10-2015 18:53

Ik hoorde vanmorgen gegak buiten en keek naar de lucht. Een vlucht wilde ganzen vloog over. En direct dacht ik aan Pa die ook ganzen had gezien aan het Zilvermeer in Dakota. De ganzen gunden zich geen pauze om uit te rusten in het Zilvermeer, maar vlogen achter elkaar door, waardoor Pa weer een teken kreeg dat er een strenge winter zou volgen.
Ik weet nu natuurlijk nog niet of wij dit jaar ook een strenge winter zullen gaan krijgen. :D
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 26-10-2015 13:19

Daarnet nog. Op nog geen 250 meter van ons huis is een heel mooi natuurgebiedje en omdat ik gedurende 3 weken een hond te logeren heb, ging ik daarnet daar een wandeling maken. Op een gegeven moment zag ik heel veel schapen grazen en onmiddellijk dacht ik aan moeder Wilder, die schapen voor de wol fokte en aan Laura en Almanzo, die op een gegeven moment schapen gingen houden in de hoop hier geld mee te kunnen verdienen.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 27-10-2015 19:43

Ik was vandaag een dagje uit en had een lunch in een pannenkoekenrestaurant. En direct moest ik natuurlijk aan Ma denken die voor Laura en Mary pannenkoekenmannetjes bakte.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 28-10-2015 13:57

Ik liep vanmorgen om een ruïne van een kasteel uit 12 honderd heen en moest toen aan Laura denken. Toen zij in 1886 zwanger was van Rose voelde zij zich heel beroerd. Gelukkig kreeg zij van een buurman allemaal tijdschriften en kon zij al lezend even wegglijden in de tijd van ridders, kastelen en jonkvrouwen. Tegen de tijd dat zij alles uit had was de misselijkheid ook over.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 01-11-2015 22:48

Ik zat vanavond naar de Ivo Niehe show te kijken en daarin kwam op een gegeven moment een stukje voor over de eerste vliegtuigbouwers, de gebroeders Wright. En ik heb juist de afgelopen dagen 'berichtjes' van Ida Wright ( de adoptiedochter van dominee Brown, en vriendin van Laura) in Laura's facebookaccount geplaatst. :wink:
Afbeelding

Plaats reactie