Laura's dagen in Burr Oak

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Laura's dagen in Burr Oak

Bericht door Halfpint » 17-08-2015 12:33

Het Laura Ingalls Wilder Park en Museum in Burr Oak vierde hun jaarlijkse festival tijdens het weekend van zaterdag 27 juni 2015. Het is een kleiner evenement dan de Laurapalooza - die afgelopen 16 en 17 juli in Brookings/Zuid Dakota plaatsvond - maar ook al is is de "Burr Oak’s Laura Days" kleiner, is het toch zeer zeker de moeite waard. Het is het beste om er ' s morgens te arriveren zodat je op tijd bent voor de optocht. Tijdens het evenement worden alle dingen getoond die in de vroegere kleine stadjes plaatsvonden en er zullen ook vele dingen over Laura en andere historische dingen behandeld worden.

Hier een verslagje van een bezoeker:
Veel activiteiten waren voor zowel volwassenen als kinderen. Het museum had een record aantal betalende bezoekers op de zaterdag van het festival (178 gasten betaalden de ticket voor de tours ; kinderen, familieleden en leden die gratis entree hadden niet meegerekend..  Het scheen dat er meer bezoekers waren dan de vorige jaren. Het weer was heerlijk voor Iowa, het was 22 graden en zonnig. Nieuw dit jaar was de muziek en de comedie "De Medicijnen", die goed bezocht werden.  Ik schat dat er 120 kinderen waren, die genoten van de rondleing door het museu; waar tarwe werd gemalen, boter werd bereid, waar men lapjes naaide voor de lappendeken, waar de kinderen konden hoepelen, waar zeep werd gemaakt, wol geverfd, een pop van een maïskolf werd gemaakt en waar de kinderen op stelten konden lopen. Er werd gedamd, men kon spelen met speelgoed uit de pionierstijd, er werden verhalen verteld, er werden zeepkistwedstrijden langs de Silver Creek gehouden, etc.  De parade was het hoogtepunt van het festival.
Als het even kan probeer er dan volgendjaar bij te zijn! Het festival wordt dan 25 en 2 juni 2016 gevierd.  Het hele gezin zal er van genieten!
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 17-08-2015 12:53

Ik had hier best graag een kijkje willen nemen, jullie niet dan? Die optocht lijkt me echt geweldig.
Hier in Brabant viert men tijdens de eerste zaterdag van augustus altijd de Boerendag en daar is ook heel veel van vroeger mee gemoeid. Heel leuk om mee te maken (ook een optocht met wagens, spullen en mensen verkleed als vroeger) en ik vermoed dat zoiets ook het bovenstaande festival behelst.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 17-08-2015 18:10

Wat leuk om dat verslag te lezen. Het klinkt inderdaad als een heel gezellige dag. Leuk dat die historische plaatsen nog zo stilstaan bij Laura en het leven uit die tijd en dat het zo druk bezocht wordt!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie