nieuw museum op de Rocky Ridge Farm

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

nieuw museum op de Rocky Ridge Farm

Bericht door Halfpint » 19-08-2015 14:46

Het museum naast het mooie witte huis van Almanzo en Laura in Mansfeld gaat te klein worden om alles te kunnen exposeren.
Daarom is men op de Rocky Ridge Farm, zoals hun boerderij heette, begonnen met de bouw van een nieuw museum.
Deze komt onder aan de heuvel van de RRF, tegenover het huis bovenop de heuvel. Het is de bedoeling dat het nieuwe museum er uit gaat zien als een schuur, want men wil in de loop van de tijd de farm weer de uitstraling geven van een echte boerderij. Daarom gaat men proberen alles weer in de oorspronkelijke staat te brengen. Dus zoals het in de dagen van Almanzo en Laura was.
In 2017 is het precies 150 jaar geleden dat Laura Ingalls werd geboren en men wil dat dan in Mansfeld groots gaan vieren met o.a. de opening van het nieuwe museum, waarin vele nieuwe schatten tentoongesteld kunnen gaan worden en de RRF in oorspronkelijke staat.

http://bit.ly/1Pujl6d
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 19-08-2015 15:13

Oh, jongens, ik wou dat ik in 2017 daar kon zijn. Lopen waar LIW heeft gelopen en geleefd, en alles in me opnemen om nooit meer te vergeten.
Hoe staan jullie hier tegenover?
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 20-08-2015 17:08

Maar dit is toch geen nieuw museum?
Ik heb begrepen dat dit een uitbreiding is van de Laura Ingalls Wilder Historic Home and Museum.

Hier is het nieuwe gedeelte in aanbouw.

Afbeelding



Ik denk dat we dit berichtje beter aan het bestaande topic van Laura Ingalls Wilder Home and Museum kunnen toevoegen.
http://kleinehuis.forum2go.nl/the-laura ... 71-45.html

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 20-08-2015 19:05

Hei is wel degelijk een nieuw museum.
Als je naar het filmpje op YouTube kijkt zie je de tekeningen van hoe het er uit gaat zien, zie je hoe ver men al is met de bouw en wordt door Jean Coday, de directrice van LIW home and museum association, alles uitgelegd en vertelt ze over alle plannen.
Men heeft het echter niet over wat er met het museum direct naast het huis van de RRF gaat gebeuren.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 21-08-2015 18:06

Onderstaand artikel gaat over de plannen voor het nieuwe museum en het land van de Rocky Ridge Farm in Mansfield. Men wil een uitgebreide bibliotheek In het museum, men gaat de boomgaard die Manly ooit had geplant nu herplanten, men bouwt de hut na die er ooit stond en die Laura en Manly's eerste huis was, en het kippenhok van Laura wordt nagemaakt.

http://www.lauraingallswilderhome.com/?page_id=62
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-08-2015 19:56

Wil je ook aanwezig zijn op Rocky Ridge terwijl je niet fysiek aanwezig kan zijn?
Het kan nu met een donatie.
De verbouwing kost zoveel geld dat men donaties zoekt. Daar wil het museum ook wat voor terug doen; er komt een boom met veel bladeren. Op elk blaadje zal een donateur vermeld staan bij een donatie vanaf 200 dollar.
Je kans :wink:



Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 21-08-2015 20:06

Jij mag het een uitbreiding noemen, Rose, in Amerika praat men over een nieuw museum.
Voor mij maakt het niet uit; ik vind sowieso alles leuk en volg hun plannen met veel interesse. Ik zou het allemaal zo graag met eigen ogen willen zien zodra alles klaar is.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 22-08-2015 01:11

Het is zeker mooi om alles met eigen ogen te zien. Beginnen jullie anders ook te sparen voor een reis in de zomer van 2017! Ik ga sowieso dan, misschien kunnen we er een meeting houden. :lol:

Wat betreft het museum lijkt het me een nieuw gebouw, alleen ligt het er natuurlijk maar net aan wat voor naam je er aan geeft. Een nieuw gebouw bij het Rocky Ridge complex kan gezien worden als een uitbreiding, maar het gebouw zelf als nieuw museum. Er wordt dan inderdaad weer niet zo goed bij gezegd wat er met het oude museum gebeurd en/of het oude museum erdoor vervangen wordt. Maar misschien is dat ook net waar jullie het over hadden. :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 22-08-2015 01:14

Rose, dat artikel wat je poste lijkt me overigens zo'n mooi idee! :o Een donatie maken en daarmee vereeuwigd worden op zo'n blad. 200 dollar is echter wel veel, zelfs als je het naar euro's omrekent. Toch lijkt me het zo speciaal om daar aan bijgedragen te hebben!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 22-08-2015 16:46

Gek he, ik ben dit artikel ook tegengekomen, maar voel helemaal niet de behoefte om te doneren om dan een vermelding te krijgen op een boomblad.

Dat van een meeting houden juich ik toe, maar je weet hoe moeizaam het gegaan is de laatste keer, dus dat zal dit keer ook wel niet lukken. Mocht jij een meeting gaan organiseren, Juud, kom ik zeker. :lol:

Weet je wat het is wat dat sparen betreft, ik wil wel bijv. elke maand 100 wegleggen, maar ik heb mijn man of iemand anders nodig die mij tijdens de reis helpt met mijn rolstoel en mijn man is totaal niet geïnteresseerd in LIW of het museum of De Smet. Dan zou hij het puur voor mij doen en zich vervelen. Daar is de reis te duur voor. Indien ik deze reis zou maken is het met een gelijkgestemde.
Maar ach, ik mag toch wel over LIW en alles er omheen blijven dromen? Ik ben al blij met alle kleine dingetjes en nieuwtjes die ik tegenkom. :D
Afbeelding

Plaats reactie