The Laura Trail

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

The Laura Trail

Bericht door Juud » 06-07-2017 00:37

The Laura Trail is de naam van het blog dat ik ga bijhouden tijdens mijn Kleine Huis reis.

Op dit blog zal ik bijna dagelijks (er zitten ook rustdagen tussen) gaan vertellen over wat ik onderweg meemaak en natuurlijk over alle LIW gerelateerde plekken die ik ga zien.

Dit is de link: https://thelauratrail.wordpress.com.

Het zou leuk zijn als er wat lezers komen. :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 06-07-2017 21:52

Net een nieuw bericht geplaatst op het blog, en helaas is het geen vrolijke.

De mogelijkheid is er dat we morgen niet eens kunnen vertrekken, want we hadden een ESTA vergunning moeten aanvragen en zonder dat kom je Amerika niet binnen. We hadden geen idee dat dit überhaupt bestond en dat het nodig is om überhaupt de Verenigde Staten te mogen betreden (anders hadden we dit maanden geleden natuurlijk al aangevraagd).

We hebben er snel voor ons beiden een aangevraagd en inmiddels is het ook goedgekeurd en hebben we bevestiging gekregen dat we de Verenigde Staten in mogen. Alleen is de vliegtuigmaatschappij daar nog niet van op de hoogte (er is een online storing, en sowieso kan dit best een tijdje duren), waardoor we niet online in kunnen checken.

Alle hoop is gevestigd op dat we eventueel morgen op de luchthaven in kunnen checken, met het bijgeleverde bewijs dat we de ESTA vergunningen hebben. Dit gaat echter vrij lang duren omdat de rijen erg lang zullen zijn i.v.m. het begin van de zomervakantie (niet ons idee, maar mijn moeder kon geen dag eerder vrij krijgen...). En dan nog weten we niet 100% zeker of ze dan niet alsnog moeilijk gaan doen. :(
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 07-07-2017 10:37

Gelukkig is alles goed afgelopen met dat ESTA gedoe en momenteel wacht ik bij de gate. Nog even en ik vertrek!

Tijdens het lange wachten op de luchthaven heb ik nog een nieuwe blog post geplaatst met een samenvatting over alle homesites die ik ga bezoeken. Halfpint als je ziet dat ik iets vergeten ben; zeg het dan even, dan zet ik het er nog bij. :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 09-07-2017 21:55

Wat fijn dat er niets tussen is gekomen, zeg.
Ik zal je nauwlettend volgen, hoor Juud.
Heel veel plezier daar. :lol:
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 09-07-2017 22:43

Ik heb je daarnet een berichtje gestuurd. :lol:
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 10-07-2017 01:37

Waar heb je een berichtje gestuurd Halfpint? Ik heb zowel hier, als op mijn mail, als op mijn blog niets van je ontvangen.

Ik heb trouwens nog veel meer foto's gemaakt in het museum die ik niet op mijn blog heb geplaatst wegens gebrek aan ruimte. Als je de rest wil zien, dan kan ik die naar je mailen als je wil.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 12-07-2017 17:36

Hè, wat gek. Ik had hem naar je blog gestuurd. Even kijken of ik het kan terug vinden.
Ik geniet iig. van je verhalen.
Ik had je even verteld van een klein foutje en vroeg of je die wilde wijzigen. Jij schreef dat de fam. Ingalls in 1870 naar Pepin terug keerde, maar dat moet lente 1871 zijn. :wink:
Ik zou heel graag de foto's ontvangen. Ik ben benieuwd of er onbekende tussen zitten.
Veel plezier verder. Vol verwachting klopt mijn hart voor je vervolg. :lol:
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 12-07-2017 18:48

Juud, ik heb nu 2 reacties geplaatst op je blog, maar krijg:
Je reactie is in afwachting van moderatie.

Wat doe ik fout?
Als het zo moeizaam gaat, plaats ik mijn reacties hier wel hoor.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 12-07-2017 18:49

Dit schreef ik vanmiddag op je blog:


Je reactie is in afwachting van moderatie.
12 JULI 2017 OM 17:08
Oh, kind, ik ben ‘stikjaloers’, ik wou dat ik er ook was. Stel je voor: jij bent op de Laurapalooza!!!!! Daar zou ik niet voor schut hebben gestaan in mijn Laura-kleding, he?
Ik vind je verhalen heerlijk en ik krijg een heel goed beeld van jullie belevenissen.
Leuk zeg, die koekjesuitsteker. Mag ik die tzt. eens zien? Trouwens, ik zou alles willen zien van hetgeen jullie aanschaffen.
Geniet maar en weet dat ik alles in spanning volg.
Lieve groetjes, Half pint/Joke.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 12-07-2017 18:50

En dit had ik zondag geschreven:

Je reactie is in afwachting van moderatie.
9 JULI 2017 OM 21:38
Lieve Juud en Cornelia,
Ik geniet van jullie belevenissen. En hilarisch hoe jullie de auto Nellie hebben genoemd.
Een klein foutje Juud, je hebt het over Pepin en dat de familie daar terugkeerde in 1870. Dat moet echter lente 1871 zijn.
Tot horens, hoor. Voor morgen weer veel plezier
Ik vind je verhalen heerlijk en ik krijg een heel goed beeld van jullie belevenissen.
Leuk zeg, die koekjesuitsteker. Mag ik die tzt. eens zien? Trouwens, ik zou alles willen zien van hetgeen jullie aanschaffen.
Geniet maar en weet dat ik alles in spanning volg.
Lieve groetjes, Half pint/Joke.
Afbeelding

Plaats reactie