the Martha-years

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

the Martha-years

Bericht door Halfpint » 18-08-2011 09:54

Elke KHODP-fan weet dat de tv-serie losjes is gebaseerd op de boeken geschreven door Laura Ingalls Wilder. Misschien weet men ook wel dat er boeken geschreven zijn over haar dochter: Rose Wilder Lane en over haar moeder: Caroline Quiner Ingalls, maar men is er misschien niet van op de hoogte dat schrijfster Melissa Wiley boeken heeft geschreven over haar overgrootmoeder Martha Morse Tucker.

Dit zijn de Martha years:
1 Little house in the Highlands
2 The far side of the loch
3 Down to the bonny glen
4 Beyond the heather hills



Afbeelding
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 19-07-2012 19:36

Ik heb vandaag mijn twee nog ontbrekende boeken van de Martha serie - Little House in the Highlands en Down to the Bonny Glen - besteld. Zodra ze binnen zijn, heb ik de Martha serie compleet.
Dan rest mijn alleen nog maar het laatste boek van de Charlotte serie en natuurlijk de hele Laura serie. :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 19-07-2012 19:40

Leuk joh!
Het is voor de meesten erg moeilijk hun series compleet te krijgen.

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 19-07-2012 20:30

Ik bestel ze allemaal via www.betterworldbooks.co.uk en www.betterworldbooks.com. Het ligt er dan maar net aan bij welke van de twee ze de beste exemplaren verkopen en welke het goedkoopst zijn. Maar vrijwel alle boeken die je zoekt, staan erop.
Ik merkte dat de boeken erg in prijs gingen stijgen de afgelopen tijd (ik wil namelijk persé die oude versies met de getekende kaft, omdat die 'nieuwe' versies met fotokaft incompleet zijn), dus wilde ik het graag zo snel mogelijk bestellen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 19-07-2012 23:17

Juud, ik heb hier een vraagje over: zijn dit tweedehandsboeken?
Ik mis er nl. nog maar 1"(van de Charlotteserie) en die zou ik dan misschien via jouw site compleet kunnen krijgen, maar ik heb wel liever nieuwe.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 19-07-2012 23:49

Nou, het is dus zo dat bij zowel Amazon, Bookdepository als hier bij Betterworldbooks, je nieuwe boeken in voorraad hebt maar ook boeken die zijn aangeboden door andere winkels en deze zijn meestal tweedehands (het kúnnen ook nieuwe zijn, maar dit komt niet heel veel voor).

Nieuw kom je ze op Betterworldbooks ook wel tegen, alleen dan zijn ze in dit geval HEEL erg duur en soms ook helemaal niet in voorraad, ook omdat de volledig nieuwe exemplaren van zo'n boek met weinig drukken, natuurlijk erg schaars en zeldzaam is.
Down to the Bonny Glen heb ik vandaag tweedehands besteld voor 46 pond en was nieuw ook nog in voorraad, maar voor 118 pond. En ja, ik kan me voorstellen dat je dat er ook niet voor neer wilt leggen...

De 'goede' oude versies met getekende voorkant waar niet in is geschrapt, die zijn nooit opnieuw uitgegeven en daardoor gewoon erg prijzig. Ik heb zelf vorig jaar in Schotland heel erg veel geluk gehad dat ik het merendeel van de series voor spotprijsjes in een tweedehands boekwinkel tegenkwam, maar via internet is het echt niet zo makkelijk, heb ik wel gemerkt...

Ik moet overigens wel zeggen, dat al mijn boeken (op 'On the Other Side of the Hill' van de Rose serie na) tweedehands zijn, maar er allemaal nog heel erg goed uitzien. Je ziet het er echt niet aan af dat ze al een keer gelezen zijn; geen ezelsoren, geen vouwen, geen vlekken, enz. Al is het natuurlijk altijd een risico als je een gelezen boek besteld dat je nog nooit gezien hebt.
Dus ik snap het wel, maar je moet ook weten dat deze boeken met de jaren alleen nog maar zeldzamer gaan worden en de prijs alleen maar op gaat lopen. Als het nu al nieuw boven de 100 pond zit, dan wordt dat met de tijden alleen maar meer. Vind maar eens een exemplaar van een boek met zo weinig drukken dat een decennia na dato nog niet gelezen is en ook nog eens voor een betaalbare prijs wordt verkocht. Ik snap wel waarom je ze nieuw wilt, maar ik denk dat het (zeker gezien de maanden en jaren die intussen wegtikken) nog heel erg lastig gaat worden. Een volledig nieuw, ongelezen exemplaar is gewoon mega-schaars als het al zo weinig exemplaren betreft en dan ook nog zoveel jaar nadat de productie is stopgezet.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 19-07-2012 23:57

Ik weet het, meisje!
Ik zal na mijn vakantie toch nog eens achter dat laatste ontbrekende deel aangaan, maar als het niet mag lukken, gaat dat mij niet zo heel erg aan 't hart hoor.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 20-07-2012 10:41

Zijn deze boeken ook in het nederlands te verkrijgen?? Nu kan ik wel engels, maar ik vind nederlands gewoon lekkerder lezen... Als ik lees wil ik niet continue moeten hersenkraken, maar gewoon lekker weg lezen!!

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 20-07-2012 11:03

Nee, de Martha, Charlotte en Caroline series zijn helemaal niet naar het Nederlands vertaald. De eerste drie delen van de Rose serie zijn wel vertaald en natuurlijk de gehele Laura serie.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 20-07-2012 23:28

Maar het Engels is wel vrij eenvoudig hoor Tinkelbell, dus voor een beginnend lezer in het Engels best te doen. Alleen sommige ouderwetse woorden zijn dan onbekend.

Plaats reactie