"Innocence" by Rose Wilder Lane

Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

"Innocence" by Rose Wilder Lane

Bericht door Halfpint » 12-03-2012 20:52

Rose Wilder Lane heeft een kort verhaal geschreven, waarvoor ze een grote prijs had gewonnen.
Het verhaal gaat over een meisje dat met haar moeder en vader naar het zuiden van Amerika vertrekt om daar te gaan wonen. Daar woont ook een oom van haar, die met een vrouw getrouwd is, waarvan de moeder van het meisje liever zag, dat hij niet met haar getrouwd was.
Er is sprake van illegaal drank stoken en dat als die man van die vrouw zou scheiden, zij de belastingdienst achter hem aan zou sturen. ?????
Ik heb dit verhaal 2 maal gelezen, maar hoe ik het ook lees, ik begrijp het verhaal gewoon niet.
Kent één van jullie dit verhaal en weten jullie de werkelijke bedoeling van het verhaal?
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 12-03-2012 21:10

Hele goede vraag!
Ik snap dat verhaal ook niet. Het verwijst deels naar de tijd dat Rose met haar ouders in Florida woonde. Laura en de vrouw van Peter konden het niet goed samen vinden. Laura voelde zich er onveilig.
Ik meen ook gelezen te hebben dat het meisje iets kreeg toegestopt wat dan aan de kippen werd gevoerd en wat vergiftigd bleek te zijn.
Ik vond het verhaal ook enorm onduidelijk en helemaal niet prettig om te lezen.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 12-03-2012 22:14

Je hebt dus precies hetzelfde als ik.
Gisteren had ik het er met Rose over en die zou het verhaal nog eens herlezen en er dan naderhand op terugkomen. Dus hoop ik eigenlijk dat Rose iets meer te weten is gekomen.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 29-03-2012 14:51

Rose, heb jij dit verhaal al gelezen (het staat in jouw boek "a little house sampler)? Is het jou misschien duidelijk wat er nu precies met dit verhaal bedoeld wordt?
Afbeelding

Plaats reactie