The last farewell

Look back to yesterday, Bless all the dear children, The last farewell !
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

The last farewell

Bericht door Halfpint » 25-08-2011 10:06

The Last farewell.
Uitgezonden op 2 februari 1984

The Last Farewell

Wanneer Charles een doorbetaalde vakantie van vier weken van zijn werkgever krijgt, besluiten hij en Caroline om hun jongere kinderen achter te laten bij een tante en naar hun geliefde Walnut Grove te gaan voor een bezoek. Ze zijn beiden heel blij als ze Laura weer zien, maar ook haar familie en hun vrienden. Ze krijgen zelfs de kans om in hun oude huis te verblijven als John en Sarah Carter de stad uit zijn. Helaas, wat begon als een vrolijke nostalgisch bezoek mondt uit in een onvoorstelbaar gevecht als de gemeenschap van Walnut Grove erachter komt dat een andere man de legale eigenaar is van het land. De koude Mr. Lassiter staat toe dat de inwoners hun huis en baan houden, maar alleen als ze onder zijn controle willen staan; een compromis dat niemand wil aannemen. Gewapend met geweren, boosheid en een ongekende vastberadenheid nemen de inwoners het op tegen Mr. Lassiter voor zover het gaat. Maar wanneer Mr. Lassiter de hogere hand gebruikt om iedereen van het land te dwingen, zijn de inwoners het eens over de toekomst van Walnut Grove. Het is de meest verwoestende en emotioneelste beslissing die deze gemeenschap ooit zal nemen.
Afbeelding

Ad
Berichten: 100
Lid geworden op: 03-09-2011 20:51

Re: The last farewell

Bericht door Ad » 23-10-2011 15:30

Een hele mooie film vind ik dit ook jammer dat het tevens het einde was van deze mooie serie.

Gast

Bericht door Gast » 23-10-2011 19:41

Je zei toch op de meeting dat je goed ziet dat Karen hier echt acteert?

Gast

Bericht door Gast » 23-10-2011 20:09

Bij deze aflevering heb ik het echt gehuild.
Ik zat echt er gewoon bij te janken,
m,n zoon zag dat en zei op een droge toon:
mam het is maar een film. :lol:

Ad
Berichten: 100
Lid geworden op: 03-09-2011 20:51

Bericht door Ad » 23-10-2011 20:40

Peter schreef:Je zei toch op de meeting dat je goed ziet dat Karen hier echt acteert?
Dat klopt Peter ik vond voor mij duidelijk dat ze echt acteerde ipv dat ze er een goed gevoel bij had,ik vind dat ook goed tot uitdrukking komen in de scene dat ze nadat Charles bij dat etentje ruzie had gehad een biefstuk voor zijn oog kreeg van Caroline.
Karen Grassle had woorden gehad met Michael Landon tijdens opnames hun karakters botsten vaak,voor Michael dood ging hebben ze het gelukkig uitgepraat.

Gast

Bericht door Gast » 23-10-2011 23:34

Maar is daar ook een bron voor? In alle interviews die ik van haar gelezen heb las ik dat haar verhouding met Michael Landon puur zakelijk was. Maar van enige vorm van spanning op de set was geen sprake.
Over ruzie heb ik niets kunnen vinden. Wel dat ze nauwelijks contact met Michael Landon had na het stoppen van de serie maar dat had hij met wel meer mensen niet.

Ad
Berichten: 100
Lid geworden op: 03-09-2011 20:51

Bericht door Ad » 24-10-2011 18:09

Ik zelf heb het vernomen uit gesprekken via radio station van Susan Macgray
en gelezen via zunshine.

http://www.susanmccray.com/Archives.html

http://www.zunshine.com/littlehouse/

Plaats reactie