Kerstornamentjes

Kerstornamentjes, Lapbooks, Boekenleggers, plakwerk, bagagelabels, etc.
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Kerstornamentjes

Bericht door Halfpint » 15-03-2012 10:32

Geplaatst: Do Mei 12, 2011 10:55 am Onderwerp: Kerstornamentjes

--------------------------------------------------------------------------------

Ik weet niet meer waar ik het had geschreven, maar een poos geleden had ik jullie verteld dat ik zelf van papier en karton kerstornamentjes ben gaan maken, want hier in NL. zijn deze vanzelfsprekend niet te verkrijgen. Alles is nu af en nu mijn huis mooi versierd is voor kerstmis, hangt er ook een KHODP-guirlande in de kamer. Ik ben er zelf heel tevreden over en het staat ongelooflijk lief. Een huifkar, een olielamp, open haard, pa's hoed, de muts van ma, een koe, een waterput, een huisje, een fornuis etc. etc. etc.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-03-2012 10:34

Foto"s


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-03-2012 10:38

Geplaatst: Wo Sep 14, 2011 11:39 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

ideetjes voor kerstornamentjes:

koe
houtstapel
schrijfpen en inkt
gebraden kalkoen
koffiestel
lei en griffel
broodschaal
pa en ma
koffiemolen
L & M met pompoenen
viool
lampetkan en waskom
fornuis
emmer
pa's hoed
schoorsteenmantel met C&C
olielamp
Laura's uitzicht vanuit het raam
schommelstoel
zadel en hoofdstel aan balk
rode wanten
reistas
zondagse hoed en handschoenen
herderinnetje
Bijbel met geboortes van Laura, Mary, Carriie en Grace
ma's zonnehoed
zoutbakje
huifkar
naaimeubel en quilt
huisje
houten nap en houten lepel (van Rose gekregen)
naaigerei
jurkje met schortje aan kledinghaakje
bezem
wastobbe
waterput
spinnewiel
kippen
kerkklok
schoolbank
strijkijzer
cowboylaarzen
laura' s lessenaar
karn

Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-03-2012 10:45

Geplaatst: Ma Dec 12, 2011 3:59 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Mijn hele huis is weer versierd en de kerstguirlande met de KHODP-ornamentjes hangt natuurlijk ook weer.
Ik kreeg afgelopen donderdag bezoek van iemand die echt nog nooit van LIW had gehoord en dus ook niet begreep waaom die guirlande met al die ouderwetse dingen in de kamer hing. Ze vond het echter heel lieflijk en toen ik het verhaal begon te vertellen en ze begreep dat het dus allemaal echt gebeurd was, was ze wel heel geinteresseerd en zou ze ook naar de bieb stappen. Misschien binnenkort weer een nieuwe forumlid erbij?
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-03-2012 10:47

Geregistreerd op: 12 Sep 2011
Berichten: 273

Geplaatst: Vr Dec 16, 2011 8:47 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Reactie van Tinkelbell:

O wat leuk zeg... en wat een werk is dat geweest!!
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-06-2012 20:10

Kennen jullie die houtgesneden kerstornamentjes die je in die speciale kerstwinkels in Duitsland en Frankrijk kan kopen?
Afgelopen zondag liepen mijn man en ik in Brugge (dus Belgie heeft ook al zo'n prachtige kerstwinkel, waarom wij dan niet?) en plotsseling zag ik daar zo'n kerstwinkel en dan ben ik niet te houden.
Schitterend al die kerstdingen die ik daar weer zag en plotseling viel mijn oog op deze houten kerstornamentjes.
Er waren een paar met de kerstscene (het kindje Jezus, Maria en Jozef), er waren met engeltjes, met denneboompjes en met hertjes in het bos. Maar deze hingen er ook (vijf voor acht euro) en ik vond ze heel lieflijk.
Mijn man kocht ze voor mij en eenmaal thuis heb ik ze aan een balk gehangen. En ik vind ze zo mooi dat ik van plan ben ze het hele jaar daar te langen hangen. De scenes die deze ornamentjes uitbeelden, zijn niet kerstachtig, dus vandaar mijn besluit.

(ik zal morgen de foto van de ornamentjes laten plaatsen. Ik kan dat nog steeds niet. :cry: )
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 15-06-2012 20:52

OOO ik ben dol op die winkel in Brugge... Ik wil deze ook graag nog eens bezoeken in Dld... in Rotthenburg...
Ben trouwens wel benieuwd welke ornamentje je hebt gekocht...

Voor degene die daar ook eens willen snuffelen...
http://www.wohlfahrt.com/

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 16-06-2012 02:44

Juist, die winkel bedoel ik: Käthe Wohlfarht. IK ken deze winkel in Aken, Triberg en Oberammergau in Duitsland en in Riquewihr in Frankrijk. En nu dus in Belgie en altijd als ik deze winkel zie, ben ik helemaal verkocht. Schitterend!!!!!!!!!!!! Ik wou maar dat wij er één dichtbij hadden.
Bijna altijd als ik in één van deze winkels ben, film ik al het moois. Zo ook nu en ik was bezig met de sprookjesornamentjes te filmen, toen plotseling de eigenaresse naar me toe kwam. Het was verboden te filmen! En ik hoefde er nog maar één, nl. het ornamentje van Hans en Grietje. Zie: baumbehang/zinnschmuck/märchen. (er waren trouwens in de winkel meer sprookjes dan dat ze nu op de site zetten)
Heel mooi waren deze kerstversieringen en ik zie het al helemaal voor me: een kerstboom met als thema sprookjes. Ik denk dat ik ze zelf ga maken, alleen waren ze daar van ijzer en ik wil ze van hout maken. Horen jullie nog wel.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 16-06-2012 07:46

Wat een leuke ornamentjes, voor dat 'lebkuchen'-huisje... Had deze nog niet eerder gezien... ben super benieuwd wat je er van gaat maken... Welke heb jij nu van je man gehad?? Of staan die er niet tussen??

Ik vind zelf de 'rookmannetjes' erg leuk daar vandaan! Ik heb er nog maar 1 hoor, ze zijn nogal prijzig, maar als ik er weer kom, gaat er zeker weer 1 mee naar huis!!
http://www.bestofchristmas.com/Raeuchermaennchen/

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 16-06-2012 09:22

Nee, die ik heb gekregen staan er niet tussen, maar ze kunnen natuurlijk ook niet alles op de site zetten, denk ik dan maar.
Vanmiddag komt mijn dochter en ik zal vragen of zij de foto die ik ervan gemaakt heb, hier wil plaatsen.
Afbeelding

Plaats reactie