Boekenleggers

Kerstornamentjes, Lapbooks, Boekenleggers, plakwerk, bagagelabels, etc.
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Boekenleggers

Bericht door Halfpint » 15-03-2012 11:27

Rose was afgelopen zondag bij mij op bezoek en toen vertelde zij dat ze ooit eens boekenleggers had gemaakt. Boekenleggers van Harry Potter en voor ieder deel een ander figuurtje. Dus bijv. deel 1 de toverstaf, deel 2 de auto etc. etc.
Ik vond dit een heel leuk idee en ben dinsdag gelijk met boekenleggers van HKHODP aan de slag gegaan. Door heel veel boeken gebladerd om mooie/leuke figuurtjes te zoeken, kopiëren,uitknippen als laatste alles gelamineerd.
De boekenleggers zijn heel leuk geworden en dit zijn ze geworden:
deel 1 pa's viool
deel 2 de huifkar
deel 3 ma's nieuwe kachel
deel 4 koe en 3 schapen
deel 5 Laura die op het spoorwegkamp kijkt
deel 6 huisje in de sneeuw
deel 7 de plattegrond van De Smet
deel 8 schoolbank
deel 9 Manly aan het ploegen.
deel 10 landkaartje Amerika met de reis van De Smet naar Mansfield


Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 18-03-2012 20:17

Ik was idd begonnen met boekenleggers voor elk apart boek!
Niet dat ik perse elk boek zijn eigen beokenlegger wil geven, maar als het zo uitkomt is dat wel leuk!

Het begon zo:
Ik las het boek De DaVinciCode van Dan Brown en ik had geen fatsoenlijke boekenlegger. In dat boek werd veel verwezen naar Het Laatste avondmaal, eens childerij van DaVinci. Het was dus handig dat schilderij goed in mijn hoofd te hebben. Ik heb toen een plaatje van Het Laatste Avondmaal geprint en vervolgens gelamineerd. Dat was echt een leuke boekenlegger passend bij het boek!

En toen:
Was ik nog niet van plan dat met elk boek te doen. Maar op een gegeven moment heb ik Stanilav Ianevski ontmoet, de acteur die Victor Krumml speelt in de Harry Potter films. Stan bleek een leuke jongen/man te zijn en ik heb een leuke foto van hem gemaakt met mijn jongste zoon. Van die foto heb ik een boekenlegger gemaakt voor het Harry Potter boek De Vuurbeker. dat vond ik zo leuk en gepast.

Daarna:
En ja, daarna ben ik als het zo uitkwam boekenleggers gaan maken die precies bij het boek pasten.
Ik had Halfpint vertelt over mijn boekenlegger voor het boek Het Kleine Huis in het Grote Bos. Ik had een plaatje van Mary en de karnstok geprint en gelamineerd en vervolgens precies langs de lijntjes uitgeknipt. Zodat je neit een rechthoekige beokenlegger hebt, maar een boekenlegger precies in vorm.
Dat is leuk hoor!

Gast

Bericht door Gast » 04-05-2012 12:28

Wat een leuk idee zeg.
Fijn dat jullie er zoveel plezier mee hebben.

Plaats reactie