Plakwerk

Kerstornamentjes, Lapbooks, Boekenleggers, plakwerk, bagagelabels, etc.
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Plakwerk

Bericht door Halfpint » 19-06-2012 14:31

Ik ben nu toch weer iets leuks tegengekomen.
http://thosenorthernskies.blogspot.nl/2 ... woods.html
Als je googlet naar little house in the big woods images krijg je op gegeven moment heel leuke voorbeelden van plakwerk met bladzijden uit de boeken op kistjes, doosjes, trommeltjes, potjes etc. te zien.
je moet dus bladzijdes uit de boeken kopiëren en dan op doosjes etc. plakken. Je hebt dan wel weer iets heel aparts. Ik weet dat deze doosjes heel goedkoop zijn bij de Xenos en je hebt ze daar langwerpig, rond, vierkant, hartvormig, etc. Ik ga ze denk ik morgen kopen en dan eens proberen of dit leuk is. Ik zal het jullie wel laten weten.


Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 19-06-2012 15:00

Ziet er leuk uit Halfpint! Jou kennende gaat dit weer mooi worden.

Gast

Bericht door Gast » 19-06-2012 16:49

Dat ziet er schattig uit!

Ik vind de andere doosjes ook erg leuk, vooral die hartvormige!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 19-06-2012 18:17

Heel leuk!!! :)

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 19-06-2012 18:43

Leuk he jongens, ik ga morgen er gelijk aan beginnen. Ik laat het jullie wel weten.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 21-06-2012 15:05

Ik ben daarnet naar de stad geweest en heb daar verscheidene doosjes bij de Xenos gekocht. (ik kreeg nog korting ook, want er zaten kortingsstickers bij de reclame,die je op je artikel moest plakken) :lol:
Ik heb een rond doosje gekocht, een vierkante en een hartvormige. Ik ga er vanavond aan beginnen, want ik moet eerst nog even kijken welke bladzijdes ik uit de boeken wil hebben.
Ik maak ze echter zonder de kraaltjes of de randjes kant erop hoor, dat vind ik nl. minder leuk staan. Jullie horen nog wel.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-06-2012 17:27

Ik ben benieuwd! Het wordt vast wel weer heel mooi!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 23-06-2012 10:19

Ik ben begonnen hoor jongens, het is heel leuk werk, maar ik moet zeggen dat het doosje in de hartvorm een beetje naar werken is door de golvende randen. Wordt al erg leuk.
Hebben jullie trouwens dat plaatje op de tweede afbeelding gezien van dat voorste langwerpige doosje? Dat komt uit deel 1 en het gaat om het feest bij grootmoeder thuis. Ruby en Docia maken dan hun haar mooi. In de ned. boeken komt deze tekening helemaal niet voor en in de boeken met de tekeningen van Helen Sewell is het anders getekend. Dus......... Garth Williams heeft toch nog meer getekend dan wat ik al ken. Dat betekent weer verder zoeken naar onbekende teningen voor mijn map.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 23-06-2012 11:14

Laat ik dat plaatje nu ook nog gevonden hebben. :o
Google/afbeeldingen/pagina 14/2e rij! Daar staan trouwens nog 2 plaatjes die in de ned. boeken niet voorkomen: Laura op schoot bij pa, nadat zij straf had gekregen omdat ze Mary wilde slaan (na ruzie om de haren/tante Lotty!) en een plaatje van oom George die op zijn trompet blaast. Weer een aanvulling voor mijn map.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 23-06-2012 15:10

Je kan beter even een link geven van waar je de plaatjes hebt gevonden Halfpint. want zoals je weet verschuiven die plaatjes vaak van plek in de rij en pagina. Bovendien als je niet zegt waarop je gegooglet hebt vind je het helemaal niet. :wink:
Dus je klikt even op de foto die je gevonden hebt, totdat je op de pagina zelf bent en dan kopieer je alles uit de adresbalk en dat is dan de link.

Plaats reactie