Halfpints knutselhoekje

Kerstornamentjes, Lapbooks, Boekenleggers, plakwerk, bagagelabels, etc.
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Halfpints knutselhoekje

Bericht door Halfpint » 02-01-2013 20:20

Een leuk idee van Rose, je eigengemaakte knutseldingetjes in een eigen topic bijhouden. Ik hoop ook dat er meerderen hun eigen topic hierover gaan openen. Door er fotootjes bij te plaatsen breng je anderen misschien op leuke ideetjes?
Hierbij plaats ik ook alvast een paar dingetjes.


Jaren geleden had ik voor mijn dochter het Winnie de Poeh ABC geborduurd.
Nu is zij onlangs verhuisd en vroeg aan mij: "Mam, heb jij die patroontjes bewaard van het WDP-ABC?"
"Ja, wat wilde je daarmee doen, dan?" antwoordde ik.
"Zou jij dan voor de nieuwe badkamer en het toilet beneden twee gastendoekjes willen borduren? Een met Winnie de Poeh en een met Knorretje?"
Dat wilde ik wel doen en ik dacht bij mezelf, dan stop ik het bij de cadeautjes voor kerstmis. Het is echter wel stevig aanpoten geweest, want vanwege de verhuizing, een logeerpartij en veel bezoek de laatste tijd, had ik niet veel tijd om te borduren en ik was dan ook bang het niet te gaan halen. Maar gelukkig, op kerstavond, om half 10, was het klaar en kon ik het gaan persen en inpakken. Zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 02-01-2013 20:54

Afbeelding

Deze cupcakes had ik voor het bezoek van vrijdagochtend 28/12 klaargemaakt.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 02-01-2013 22:29

Ahhh, ik zie het al... ieder een eigen topic dus. halfpint jij hebt ook al leuke/ lekkere dingen er in staan!!

Dan zal ik ook maar eens een topic gaan maken!! :wink:

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 04-01-2013 20:25

Hier nog even een foto van geknutsel met betrekking tot HKH dat ik een poosje geleden had gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 04-01-2013 23:14

Die zijn echt erg leuk geworden....

Gast

Bericht door Gast » 06-01-2013 16:15

Leuk om ze nu ook op de foto te zien. Live zijn ze nog mooier!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 30-01-2013 19:46

Kennen jullie de aflevering "the raccoon/de wasbeer" uit seizoen 1, waarin Laura's pop van de boomstam valt waardoor het porseleinen hoofdje van de pop in zoveel delen gebroken is?

Zoiets was mij in april overkomen, toen ik de paasspullen wilde opruimen.
Ik stootte per ongeluk een paashaas om die op de schouw stond en dit beeldje viel in wel 23 stukken op de plavuizen kapot. Ik kon wel huilen. :wink: Alle grotere stukken veilig in de secretaire opgeborgen, het gruis weggegooid en pas geleden ben ik aan de restauratie begonnen. Het kontje en de oren van de paashaas heb ik grotendeels met gips moeten opvullen en de andere stukken moest ik weer vastlijmen.
Afgelopen maandag heb ik de paashaas voor de eerste keer geverfd, maar de verf heeft niet in een keer gedekt, dus verf ik de paashaas morgen nog een keer.
Ik ben echter best al wel tevreden over het resultaat. Met Pasen mag dit beeldje van mij weer op de schouw pronken. :lol:
Ik zal binnenkort wel een foto plaatsen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-01-2013 21:48

Jee zeg, wat een verhaal. Maar wat goed dat je het zelf aan het herstellen bent. Ben dan eigenlijk wel benieuwd naar de foto van hoe ie was toen je hem kocht en hoe je hem hebt opgeknapt!!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 31-01-2013 18:35

Kennen jullie de aflevering "the enchanted cottage/het betoverende huisje" uit seizoen 5, waarin Mary denkt dat ze haar zicht weer terug krijgt en dan met pa naar dr. Fromm gaat?
In deze aflevering vertelt ze aan pa dat ze zich nog heel een bol herinnert met water erin en als je die dan omdraaide ging het sneeuwen. en als verrassing koopt pa dan zo'n bol voor haar!

Afijn, 16 december was Rose bij mij op bezoek en als cadeautje had zij voor mij o.a. zo'n sneeuwbol gemaakt met twee plaatjes. De ene kant van de bol is een plaatje van Garth Williams/ de huifkar rijdend over de prairie, met Laura en Mary achterin uit deel 2 en de andere kant van de bol is een plaatje van Renee Graef/het vertrek van het gezin Ingalls uit de grote besneeuwde bossen van Wisconsin uit deel 1. En als ik nu dus de bol omkeer en kijk naar het plaatje uit deel 1 sneeuwt het. Zo toepasselijk.


Afbeelding
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-01-2013 18:46

Oh wat leuk! :) Die aflevering was ook vandaag nog op tv te zien.
Dat soort sneeuwbollen vind ik ook altijd heel leuk. Ik heb er zelf ook een aantal gehad.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie