Halfpints knutselhoekje

Kerstornamentjes, Lapbooks, Boekenleggers, plakwerk, bagagelabels, etc.
Gast

Bericht door Gast » 19-03-2013 16:52

Kijk, dat zijn de leukste bezoekjes toch!!! Bijkletsen en dan nog tijd te kort komen!!! :wink: Of zou het vrouw-eigen zijn!!! :D

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 27-04-2013 07:50

Deze cupcakes had ik met Pasen gemaakt:
Afbeelding

en we hadden iets te vieren en toen was deze taart gebakken. Kennen jullie deze bakvorm? Ik vind hem enig en wil hem graag vaker gebruiken:
Afbeelding

Kennen juliie trouwens die bakvorm met 3 lagen? Die vind ik toch zo mooi, die zou ik zo willen hebben en hem gaan maken.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 28-04-2013 18:34

Zoleuk om hier ook baksters tegen te komen.... Ziet er allemaal heerleijk en leuk uit, Halfpint! Die Mickey Mousekop ken ik wel. Die heb ik zeker gezien... (ik heb nl een vriendin met een taartenshop (in Veenendaal!))

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 03-06-2013 17:12

Weten jullie nog dat ik vertelde over een jurkje van 2 pannenlappen, een theedoek en 2 washandjes?
Hier is een foto:
Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 19-06-2013 18:55

Ik maak al jaren mijn eigen bloempotten. Nou ja, niet de potten, die koop ik nauurlijk, maar ik bedoel ik versier de potten.
Eerst verf ik ze cremekleurig.
Afbeelding
Terwijl de potten drogen, zoek ik servetten uit die ik wil gebruiken en die knip ik uit, waarna ik de 2 achterste laagjes eraf haal.
Afbeelding
Als de pot kurkdroog is, plak ik stukje voor stukje, met speciale lijm, het servet erop en dep het servet met een zakdoek vast op de pot, waardoor de bobbeltjes op de servetten verdwijnen.

Afbeelding
Daarna lak ik de pot af. Ik koop een plantje die in de pot past en hup, je hebt een bloempot die niemand anders heeft.
Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 19-06-2013 19:06

Toen het verleden week donderdag en vrijdag zulk kil weer was, had ik dus bloempotten versierd met servetten en toen dacht ik plotseling, als ik nu eens ipv. servetten, plaatjes van Het Kleine Huis gebruik, zou dat dan ook lukken.
Ik had een pot apart gehouden, die geverfd, plaatjes van HKH uitgezocht en ik heb ze gisteren opgeplakt en daarna de pot afgelakt. En zie hier het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het was maar een proef, maar ik vind het best wel een leuke pot geworden. Ik heb expres maar kleine plaatjes gebruikt, maar nu ik weet dat het dus met plaatjes ook kan, ga ik een grotere pot beplakken met grotere afbeeldingen van HKH.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 11-09-2013 17:22

Met dat vieze weer van gisteren in gedachten kon ik me niet langer meer beheersen, hoor.
Ik heb de klimop gevonden, die om de lamp gelegd en daarna versierd met kleine pompoentjes, kalebassen, dennenappeltjes en vogeltjes. Het staat gezellig herfstachtig en ik ben weer tevreden.
Zodra ik er een foto van heb gemaakt, zal ik deze hier plaatsen.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 13-09-2013 16:36

Hier zijn de foto's dan.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 13-09-2013 17:44

Wat ziet dat er leuk en gezellig uit zeg!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 05-11-2013 22:53

Afgelopen zondag ben ik heel ijverig geweest. Mijn ouders zijn ma 11-11 zestig jaar getrouwd en nu krijgen zij de dag ervoor, dus zondag de 10e nov. een feest aangeboden. Het bruidspaar weet van niets, alles is geheim, maar dat het leuk wordt is één ding dat zeker is. Ik heb ballonnen, servetten en een badge voor de bruidegom en bruid gekocht, alles met 60 erop, plus twee opblaascijfers de 6 en de 0. De zaal wordt gezellig versierd en achter de stoelen van het bruidspaar komt een groot rood hart te hangen, waarop ik de trouwtekst van Vondel heb geschreven en kopieën van hun verkering- en verlovingsfoto's plus hun trouwfoto's heb geplakt. Ziet er leuk uit. Nu ga ik vrijdag een taart bakken, die ik zaterdag ga decoreren met wit marsepein en dan in roze marsepein de 60 en roosjes er bovenop.
Ik maak er zaterdag wel een foto van.
Afbeelding

Plaats reactie