Halfpints knutselhoekje

Kerstornamentjes, Lapbooks, Boekenleggers, plakwerk, bagagelabels, etc.
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 11-12-2013 19:10

Afbeelding
Hier een foto van het begin. Als kleinigheidje had ik voor mijn dochter Winnie de Poe en Knorretje die de kestboom aan het optuigen zijn, gefiguurzaagd en geverfd. Veel werk geweest, maar heel mooi gworden. Maar dom van mij, ik heb geen foto van het ornament gemaakt nadat deze helemaal klaar was. Maar als ik bij haar op bezoek ga, zal ik er wel een foto van maken.


Afbeelding
Deze taart had ik voor Sinterklaasavond gebakken. Hij was lekker!

En hoe vinden jullie deze taart eruit zien? Deze maakte mijn dochter uit het tijdschrift "Allerhande" (van de AH). Het blad waarin 36 lekkere taarten staan. We willen ze alle 36 gaan proberen. Dat wordt goed opletten met de lijn!
Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-12-2013 11:45

Nog meer lekker bakwerk:
Afbeelding
Cupcakes in Disneystijl
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 21-12-2013 13:13

Ziehier het kant en klare ornament, dat nu bij mijn dochter aan de Disneykerstguirlande hangt:

Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 23-12-2013 19:32

Die is erg leuk geworden!
Welk verf gebruik jij ervoor?
Ik gebruikte op mijn zwarte piet ornamentjes plakkaatverf. maar of dat is niet de goede verf of ik had het van mindere kwaliteit, want daar waren meerdere laagjes voor nodig eer het mooi was.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 23-12-2013 19:55

Ik gebruik altijd decorfin (op waterbasis) en verf de fguren altijd twee keer, want hout dekt niet in één keer. Plakkaatverf gebruik ik alleen maar als ik iets op papier of canvas moet verven.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 27-01-2014 15:13

Rose, ik vond de Sinterklaasservetten zo leuk, dat ik vanmorgen na de koffie direct aan de potten ben begonnen. Er staan er nu 2 in de verf en als de potten droog zijn, ga ik ze morgen met de servetten beplakken. Als ik klaar ben, laat ik het resultaat hier wel zien, oke? (En dan moet je maar even geduld opbrengen tot we elkaar weer zien, dan krijg je de pot meteen. Leuk voor op tafel straks in de Sinterklaastijd. :wink:)
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 28-01-2014 00:03

Spannend Halfpint. Ik kan bijna niet wachten op je foto!
Vind ik zo leuk dat je mijn servetten hebt (mee)genomen.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 28-01-2014 12:06

Rose, op de terugweg naar huis zat ik te piekeren over jouw vraag dat je zo graag samen met mij iets wilde gaan knutselen, als je bij mij op bezoek bent. Maar wat te gaan knutselen? En plotseling kreeg ik een idee. Ik wil dit echter eerst even voor mijzelf gaan uitwerken, voordat ik het aan jou vertel en laat zien, want ik weet nog niet of het gaat lukken. En vannacht kwam ik maar niet in slaap en dacht weer aan knutselen en wist plotseling nog iets. De komende tijd ga ik dus even iets maken en als het mooi geworden is , zal ik het hier laten zien en gaan wij net zoiets de volgende keer dat je hier komt samen maken. Oke?
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 28-01-2014 14:27

Je pot is klaar, Rose en al zeg ik het zelf, ik vind hem grappig geworden. Ik zie hem zo al tijdens de sinterklaastijd op je salontafel staan.
Zal ik hem hier even voor je "ronddraaien"?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 28-01-2014 14:40

Afbeelding

Rose, ik heb hier nog eens over nagedacht, maar ik denk dat het niet gaat lukken om dit soort figuurtjes uit de boeken na te maken, want de figuurtjes op de tekeningen zijn niet altijd helemaal opogetekend. De benen of zo zie je dan niet. Ik moet nog even nadenken hoe dit keurig uit te werken. Hoor je nog wel.
De prijs van dit boek is bij bookdepository trouwens 8,29 euro. :wink:
Afbeelding

Plaats reactie