Halfpints knutselhoekje

Kerstornamentjes, Lapbooks, Boekenleggers, plakwerk, bagagelabels, etc.
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 31-01-2014 12:02

Dochterlief had een vrije dag en kwam gezellig op bezoek. Als verrassing had ik voor bij de thee lekkere sprookjeskoekjes bebakken. We hebben het ons laten smaken.
Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 21-02-2014 14:35

Hebben jullie dat nou ook altijd, dan is de kersttijd voorbij en dan ga je je kamer weer netjes maken: boom weg, kerstspullen weer in de dozen, ramen zemen en gordijnen wassen, en alles van de kersttijd is weer verleden tijd. Aan de ene kant geniet ik van de ruimte die je plotseling weer hebt en dat alles weer schoon is, maar aan de andere kant vind ik het de eerste dagen wel weer kaal.
Om niet helemaal "kaal" te zitten en als ode aan de winter, hang ik al sinds 1991 piepschuimballen en een krans op, die ik toen bekleed had met een blouse van mijn zoontje die hem toen te klein was geworden. Het was een lichtblauwe blouse met allemaal een sneeuwpoppetjes erop.
Afbeelding
Door er toen iets leuks van te maken, kan ik er iedere winter nog van genieten.
Afbeelding
Alhoewel, winter? Het is dit jaar toch helemaal geen winter, hè?
Ik verwacht niet dat we nog een winter gaan krijgen en als het aan mij ligt, is het nu gelijk lente. Nu ik hierover zit te kletsen, krijg ik gelijk zin om mijn wagenwiel met klimop en tulpjes en narcisjes te bekleden, maar wie weet wat we nog krijgen, niet dan? Ik beheers me dus nog maar even. :wink:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-02-2014 18:19

Wat grappig!
Ik vind het vooral zo bijzonder omdat het van een blouse van je zoon is!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 23-02-2014 11:25

Onlangs was mijn jongste zus jarig en ik was weer eens ijverig geweest.
Ik had deze poes en muisjes op een lapje geborduurd en toen het klaar was heb ik het lapje op een gastendoekje genaaid.

Afbeelding

Voor mezelf ben ik voor op een gastendoekje varkentjes, een kip en een haan aan het borduren. Als het af is, laat ik het wel een keer zien.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 23-02-2014 12:10

Leuk geworden hoor!
Heel vrolijk.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 01-03-2014 13:07

Rose, ik was ijverig geweest. Ik had eerst bij de Action een schildersdoek van canvas gekocht en daarna de voorkant van Pioneer girl gekopieerd.
Afbeelding
De gekopieerde tekening had ik overgetrokken op het schildersdoek. Ik had er heel erg mijn best op gedaan, maar toen ik het carbonpapier weghaalde, bleek de tekening mijns inziens niet duidelijk genoeg om deze te gaan verven.
Afbeelding
Ik had je hiermee willen verrassen als je de volgende keer naar mij komt, maar qua gezamenlijk knutselen moet ik maar verder gaan prakkizeren.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 08-04-2014 14:03

Onlangs was een lieve vriendin van mij jarig en ik wilde haar op haar verjaardag graag verrassen met een persoonlijk cadeau. Ik had een handdoek, een washand en een gastendoekje in de kleur fuchsiaroze gekocht en op de handdoek machinaal haar naam laten plaatsen. Daarna ging ik hard aan de slag met een rand. Ik had een heel mooi patroon met waterlelies en ben die op de rand gaan borduren. Ik moet zeggen, het is heel mooi geworden, want de kleurstelling komt namelijk erg goed tot zijn recht.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 25-04-2014 21:00

Een paar weken voor Pasen kocht ik een geel gastendoekje en ging daarna hard aan de slag om kuikentjes op een rand te borduren.
Afbeelding
De vrijdag voor Goede Vrijdag had ik de rand af en kon ik deze op het handdoekje gaan naaien.
Afbeelding
Ik perste het handoekje, waarna ik hem inpakte. En met Pasen kreeg mijn dochter deze o.a. als paascadeautje.
Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 05-10-2014 12:33

Nou, ik hoef me niet te vervelen:

Afbeelding

Mijn dochter en schoonzoon hebben een heel grote hond, een Rottweiler. Een ontzettend lief dier, een echte goedzak en heel gezellig. Pasgeleden logeerde hij bij ons en op een dag moest ik even naar een vriendin. Hij "zwaaide" me uit, maar omdat hij zo groot is en met kop en schouders boven de vensterbank uitsteekt gooide hij een beeld om, dat in vele stukken kapot viel op de plavuizen.
We hebben naderhand alle stukken die we tegenkwamen bij elkaar geraapt en nu ga ik maar weer proberen deze aan elkaar te lijmen, zodat het hopelijk weer een mooi geheel wordt.

Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 07-12-2014 11:35

De afgelopen week ben ik weer ijverig geweest en heb ik iets leuks gemaakt: een kandelaar van blik voor een waxinelichtje of een kleine kaars.Het ziet er zo knus uit en het is heel eenvoudig te maken. Bovendien kan je eindeloos variëren, als je creatief bent. Je kunt het heel persoonlijk maken en als je restjes gebruikt, is het helemaal gratis!

Benodigdheden:

Dun metalen draad
Een leeg blik (gevuld met water dat je eerst hebt laten bevriezen)
Handschoenen
Hamer
Spijkers
Knijptang of schaar

Afbeelding

Ik had het blik voor driekwart met water gevuld en dit in de vriezer gezet. Het blik hoeft niet helemaal vol, want zoals jullie weten, zet ijs uit.
In de tussentijd had ik een leuk patroontje bedacht.
Toen het water bevroren was, heb ik het blik uit de vriezer gehaald. waarna ik met een hamer en een spijker gaten ging maken in het blik.
Het blik is, door het ijs, te koud om vast te houden, daarom gebruikte ik mijn handschoenen.

Afbeelding


Sla twee grotere gaten aan de bovenkant van het blik, één aan iedere kant.

Als je klaar bent met het gaten slaan in het blik, doe je het blik in een bak warm water tot het ijs aan de binnenkant smelt en eruit komt.

Gebruik de metalen draad om een ophanghaak te maken aan de bovenkant van het blik. Haal het door de gaten die je aan de bovenkant van het blik hebt gemaakt. Je zou de draad ook nog, voordat je het vastmaakt, kunnen versieren door er kralen aan te rijgen.

Stop een theelichtje of een kleine kaars in het blik.

En zet het blik in een donkere hoek of hang hem buiten in het donker op, zodat het patroon duidelijk zichtbaar is.

Afbeelding


(Ik heb vanzelfsprekend een huisje in het blik gemaakt en het staat heel lief. Het blik heb ik aan de vuurdoorn bij de keuken gehangen en je staat er versteld van hoeveel licht er eigenlijk nog verspreid wordt.

Kosten:
Een leeg blik: kost niets (tenzij je meetelt wat er in heeft gezeten)
draad: een paar centen(je kunt ook gebruiken wat je zelf hebt!)
Totale kosten: gratis! :wink:
Afbeelding

Plaats reactie