Gezamenlijk de boekenserie bespreken

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 09-11-2012 12:08

Ik begrijp dus dat ze de 1e keer in Kansas waren, toen weer terug gingen naar Wisconsin
en toen weer naar Kansas gingen, en daarna dus naar Plum Creek.
Wanneer is Carry toen geboren, in de periode dat ze de 2e keer in Kansas waren?
Wie hielp er dan toen bij de geboorte van Carry?
En wat was de reden dat ze de 1e keer weggingen uit Kansas?
Is er ook een verhaal van het vertrek uit Kansas terug naar Wisconsin?

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 09-11-2012 17:52

Wat ik altijd heb begrepen is dat ze van Wisconsin naar Kansas zijn gegaan. Carrie is in Kansas geboren. Ma werd bijgestaan door Mw. scott tijdens de bevalling en Pa nam Laura en Mary mee naar het indianenkamp. Van daaruit kon hij het huis ook in de gaten houden.
Omdat de man die de boerderij in WIsconsin had gekocht, niet meer kon betalen, nam de familie de boerderij terug. Omdat bleek dat ze in Kansas op grond van de indianen woonden, besloten ze terug te gaan naar Wisconsin.
daarna wilde Pa toch wel heel graag weer naar de prairie en vertrok het gezin, samen met Peter en Eliza, naar Minnesota.

Toen ze naar Kansas gingen, hebben ze eerst nog een tijdje in een andere staat gewoond, ik,weet even niet welke. Van Kansas zijn ze rechtstreeks naar Wisconsin terug gegaan.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 09-11-2012 18:15

Was dat niet Rothville, Missouri? Het was in ieder geval ergens in Missouri, waar ze verbleven tussen hun eerste verblijf in Wisconsin en hun verblijf in Kansas (waar ze niet meer naar zijn teruggekeerd). Ik dacht dat het Rothville was, in Chariton County. Ze legden de reis samen af met Henry & Polly en hun kinderen. De familie Ingalls vertrok in 1869 naar Kansas (na 1 jaar in Missouri te hebben gewoond) en Henry & Polly bleven achter.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 09-11-2012 23:01

Dat laatste is correct, alhoewel Polly en Henri niet in Missouri bleven, maar al veel eerder naar Wisconsin terugkeerden dan Charles en Caroline.
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 10-11-2012 02:21

Dus Carry is geboren tijdens het eerste verblijf in Kansas, en daarna weer mee terug gegaan naar Wisconsin.
Maar ze zijn daarna dus niet meer voor een tweede keer naar Kansas maar naar Minnesota gegaan.
Ik had nl begrepen dat ze twee keer in Kansas hadden gewoond en toen pas naar
Minnesota vertrokken, Walnut Grove ligt toch in Minnesota?
Ook heb ik begrepen dat ze ook een huis hadden in W.G en pa daar een slagerij had.
Pas daarna naar het Zilvermeer en is daar de stad De Smet gebouwd.
Volgens de boeken dan.
Maar dat hotel wat ze runden is dus weer na Walnut Grove geweest, toen dus weer terug daarheen en toen is dus De Smet.
Wat een vragen he, maar ik vind het wel leuk om de volgorde te weten, dat geven de boeken niet aan.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 10-11-2012 11:38

Zal ik je de juiste volgorde dan even geven?

1836 Charles Ingalls geboren
1839 Caroline Quiner geboren
1860 Charles en Caroline getrouwd in Concord/wisconsin
1863 Charles en Caroline verhuizen naar the big woods/Pepin/Wisconsin
1865 Mary geboren
1867 Laura geboren
1868 de familie verhuist naar Chariton Count in MIssouri
1869 de familie verhuist naar Montgomery County in Kansas
1870 Carrie geboren
1871 de familie keert terug naar Pepin/Wisconsin
1874 de familie verhuist naar Walnut Grove/Minnesota
1875 Freddie geboren
1876 Freddie gestorven
1876 de familie verhuist naar Burr Oak/Iowa
1877 Grace geboren
1877 de familie keert terug naar Walnut Grove in Minnesota
1879 de familie verhuist naar Dakota Teritory, naar het latere de Smet

(De slagerij waar jij het over had, had pa inderdaad in Walnut Grove, toen zij tijdelijk in een huurhuis in de stad woonden. Het hotel waar zij gingen werken om de Steadmans te helpen, was echter in Burr Oak/Iowa.)
Ik hoop dat alles nu iets duidelijker is voor je en anders moet je maar even naar de tijdbalk kijken bij "Vele jaren geleden", daar heb ik echt alles correct gespecificeerd.
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 10-11-2012 13:00

Bedankt hoor, ik vind het leuk om al die plaatsen op te zoeken.
Sinds mijn interesse in khodp weet ik gelijk veel meer van amerika, tijdens het zoeken
kom je via links aardig veel aan de weet.

Plaats reactie