Behandeling van tekeningen in de boeken

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 30-06-2012 18:00

Leuk voor je, Jane.
Maar ik heb nog geen tablet, dus doe ik het maar even op de oude manier. :wink:
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 30-07-2012 15:07

Ik ben daarnet naar de bieb geweest en zag daar boeken in de uitverkoop staan, helaas geen KH-boeken. Maar toen ik eens naar de kinderafdeling liep, zag ik wel dat daar allemaal nieuwe uitgaves van de KH-boeken stonden. Ik bladerde er eens in en wat viel op? Het was de 9e herziene druk, het taalgebruik is soms anders (uitgebreider), Karel heet plotseling weer Charles , en ik kwam voor mij onbekende tekeningen tegen, bijv. in deel 3 dat pa Laura kopje onder laat gaat in de kreek.
Ik ben hier blij mee en ga nu alle nieuwe drukken weer eens goed bekijken. Zo kan ik mijn map met onbekende tekeningen dan weer uitbreiden.
Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 31-07-2012 19:46

Weten jullie nog dat ik in mijn berichtje van 29/6 het had over een tekening die ik niet kende van een huifkar en de familie die afscheiod neemt?
Ik ben vandaag weer naar de bieb geweest (ik ga nu alle nieuwe uitgaves bekijken, want het blijkt nu dat de onbekende tekeningen dus uit de nieuwe drukken komen) en heb daar deel 2 (HKH op de prairie) en deel 6 (de lange winter) gehaald. en hou je vast: er staan in deel 2 ontzettend veel tekeningen die we nog niet kennen.
Zo ben ik dus 1 de gezochte tekening van het vertrek uit het bos tegengekomen :wink: , maar 2 ook een tekening van de boomstam die op ma's voet valt, 3 ma die haar voet verzorgt, 4 mr. Scott die bedwelmd uit de put wordt gehesen, 5 mr. Edwards die met de kerstcadeaux de rivier overzwemt en 6 pa gaat naar het huis van de Scotts omdat hij daar een kreet hoorde, wat een poema blijkt te zijn.
In dit boek staan heel veel onbekende tekeningen, dus voor de liefhebbers: ga naar de bieb en bekijk de nieuwe drukken!
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 01-08-2012 19:50

Bijna alle plaatjes die jij noemt heb ik van google :wink: , als je illustrations Garth Williams
intikt dan krijg je eerst allemaal willekeurige plaatjes te zien, helemaal onderaan staat dan een link naar vergelijke bare plaatjes, en dan zie een heleboel plaatjes van G. W.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 02-08-2012 10:19

Dat weet ik, Jane, want ik volg GW asl heel lang. Maar dan krijg je meestal de plaatjes heel klein en nu heb ik ze als in de boeken.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 14-06-2013 22:59

Gek he jongens, denk je alle tekeningen uit de KH boeken zo langzaamaan te hebben, van zowel Helen Sewell als van Garth Williams (oude drukken en nieuwe drukken) en dan ben je voor een bepaald hoofdstuk dat je moet gaan plaatsen op zoek naar een bep. tekening en dan plotseling kom je een tekening van GW tegen, die je nog nooit gezien hebt. Tenminste, ik ken hem niet. Hij komt uit deel 1 en het heeft te maken met opa en de suikersneeuw.
Kennen jullie dit plaatje? Komt het wel in jullie boeken voor?
Afbeelding
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 15-06-2013 17:20

Nee, Halfpint, ik kennen ook niet.
Vreemd! Want een plaatje met van die aantekeningen er omheen heb ik echt wel ooit gezien, maar deze kan ik mij niet herinneren.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-06-2013 23:16

Ja, dat van die aantekeningen herken ik ook, daarvan heb ik diverse in mijn map, maar deze tekening kende ik nog niet. Vind ik leuk en ik ga nu toch maar weer verder zoeken, wie weet wat ik nog meer tegenkom.
Afbeelding

Plaats reactie