Renée graef, de nieuwe illustrator van de Kleine Huis boeken

Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Renée graef, de nieuwe illustrator van de Kleine Huis boeken

Bericht door Halfpint » 27-08-2012 11:06

www.graefillustration.com/

Diegenen die in het bezit zijn van de Charlotte- en Marthaserie kennen haar misschien al van de tekeningen in deze boeken, maar Renée Graef is de nieuwe illustrator geworden van my first little house books en de hoofdstukboeken. Dit zijn boeken die uit de oorspronkelijk delen één thema behandelen, bijv. uit deel 1 het hoofdstuk 'feest bij grootvader', of uit deel 2 "kerst op de prairie" etc. De firma Harper Collins heeft in haar een begenadigd opvolger gevonden van de overleden tekenaar Garth Williams.

Mieke is in het bezit van deze nieuwe versie en maakte mij erop attent hoe mooi en lieflijk de tekeningen zijn. Ik ben het een en ander gaan uitzoeken en raad jullie aan hier ook eens naar te kijken, want de tekeningen zijn inderdaad schitterend. Ik vind ze zelfs zo mooi dat ik deze serie tekeningen ook weer in mijn map wil hebben.
Kijk maar eens hoe mooi de tekening is van mr. Edwards aan het kerstmaal bij de Ingalls' in het indianengebied. En hoe vinden jullie die dan van Mary en Laura achterin de huifkar? En die van het afscheid als ze van Wisconsin naar Kansas vetrekken?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Google voor meerdere tekeningen maar eens naar afbeeldingen.
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 27-08-2012 20:15

Goed gevonden, Halfpint!!

De boekjes staan vol met deze tekeningen, maar het zijn wel "grote" tekeningen die over 2 bladzijden zijn uitgespreid. Er staan superveel details op en ze zijn allemaal in kleur. Ik vind ze echt geweldig!

Bij de My first Little House boeken wordt inderdaad steeds een tekst uit een hoofdstuk van (vooral) het kleine huis in het grote bos gebruikt. Het is soms vrij letterlijk en soms een beetje samengevat. In ieder geval is de tekst niets nieuws. Enkele First Little House boeken gaan over Almanzo, daar staan ook hele mooie plaatsjes in van het huis in Malone.

De tekeningen in de First Little House boeken, maar ook in de chapter-boeken, zijn vooral gemaakt door Renee Graef. Zij is geholpen door Doris Ettlinger en Jody Wheeler. Ik weet niet waarom dat is. De tekeningen zijn zeer in dezelfde trant en ik kan niet vertellen welke door wie zijn gemaakt.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 27-08-2012 22:34

Dat van die grote tekeningen weet ik , Mieke, want ik heb er al een paar gevonden en afgedrukt. Ik vind ze beeldschoon en ik kan dan ook bijna niet wachten tot ik jouw boeken een keer mag inzien.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 29-08-2012 10:56

Wow! Die zijn inderdaad erg mooi!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 06-09-2012 13:34

Ik heb nu iets ontdekt waar ik heel blij mee ben.
Als je gaat google-en naar renee graef en je scrollt naar beneden krijg je op een gegeven moment dat je een boek mag inzien. Men toont dan een paar pagina's met tekst en tekeningen en op deze manier krijg je al een heel goed beeld van deze hoofdstukboeken.
www.harpercollinschildrens.com/books/Li ... rie-House/?..
Als voorbeeld heb ik hier "a little prairie house" geplaatst, maar op de volgende 8 pagina's van de site kom je nog veel meer boeken tegen waar je even in mag rondneuzen. Een aanrader om dit te doen, want je ziet prachtige tekeningen, zoals bijv. in het boekje "christmas in the big woods!
www.amazon.com/Christmas-Big-Woods-Little.../B000KRMWGS
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 11-10-2012 07:39

Wauw wat een mooie tekeningen. Als ik straks uit het werk kom zal ik de linken eens rustig bekijke.

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 12-10-2012 11:42

Het zijn zeker schattige afbeeldingen die je kunt inzien in de boeken, heb zo m'n digitale kleine huis album al met heel veel meer plaatjes aan kunnen aanvullen.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-12-2013 12:57

Nu het bijna kerstmis is, vind ik dit wel een heel geschikt plaatje om te plaatsen:

Afbeelding
Laura die naar buiten kijkt om te zien of het al sneeuwt, want de kerstman komt binnenkort en zonder sneeuw kan zijn slee niet glijden, dus dan zouden er ook geen cadeautjes zijn!
Afbeelding

Plaats reactie