Kleine Huis boeken Trivia spel

Gast

Kleine Huis boeken Trivia spel

Bericht door Gast » 12-05-2014 18:39

Hierbij start ik een kleine boekenquiz op.
Een soort trivia aan allerhande kleine leuke vraagjes.
Af en toe stel ik een vraagje over de boeken en jullie mogen er op reageren. Ook als staan er al veel reacties van anderen, ik hoor graag van iedereen wat diegene denkt in dit topic. Dus reageer allemaal maar in dit topic!
Na een paar reacties in dit topic zal ik beantwoorden wat het juiste antwoord is en wie het allemaal goed heeft.

Gast

Bericht door Gast » 12-05-2014 18:40

Ik begin gelijk:

Wie weet wat er op deze illustratie van Garth Williams staat en uit welk boek het komt?
Ken je het verhaal ook? Kan je dat verhaal in het kort vertellen?
(dus je hoeft niet het hele stuk over te typen :wink: )


Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 12-05-2014 21:22

Het is het plaatje van "Het kleine huis bij het Zilvermeer". In het eerste hoofdstuk wordt vertelt dat Laura groot geworden is. Er wordt teruggekeken op het voorgaande jaar waarin ziekte de familie Ingalls heeft getroffen. Iedereen heeft roodvonk gehad behalve Pa en Laura en de ziekte heeft er voor gezorgd dat Mary blind is geworden. Ma is net weer op de been en het huis is onverzorgd en somber. Dan komt er bezoek aanrijden, de zus van Pa met de vraag of pa voor de spoorwegmaatschappij wil komen werken.
Laura regelt mee de reis en bakt koeken en pakt in. Terwijl ze druk bezig is, ziet ze de hond Jack staan, die inmiddels oud en grijs is. Omdat de huifkar wordt ingepakt, denkt hij dat hij onder de huifkar helemaal mee moet lopen als hij vroeger deed, maar hij is inmiddels oud en heeft rheuma en maakt zich zorgen over de reis. Laura knielt neer bij Jack om hem te knuffelen en vertelt pa de zorg van Jack. Pa maakt een plaatsje voor Jack in de wagen.
Op de ochtend dat Pa vertrekt ligt Jack achter dood in zijn mand. Laura en Pa begraven hem achter het huis aan de rivier.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 14-05-2014 23:39

Ik dacht eerst begrepen te hebben dat het een quiz was en dat wij dus ons antwoord naar jou moesten pb-en (ook al staat dit nergens vermeld , :P ) Rose, maar nu Mieke het antwoord al gegeven heeft is het natuurlijk geen quiz meer. :wink:
Leuk bedacht nieuw spelletje en het zou natuurlijk nog leuker zijn als het antwoord (voor de echte LIW- en boekenkenners) niet eerst stiekem werd opgezocht, maar dat je uit kennis gaat antwoorden.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 15-05-2014 00:49

Halfpint schreef:Ik dacht eerst begrepen te hebben dat het een quiz was en dat wij dus ons antwoord naar jou moesten pb-en (ook al staat dit nergens vermeld , :P ) Rose, maar nu Mieke het antwoord al gegeven heeft is het natuurlijk geen quiz meer. :wink:
Volgens mij staat er duidelijk dat ik hoop dat iedereen gaat reageren in dit topic!
Dus ik hoop dat er meer antwoorden komen naast het antwoord van Mieke. zoals er staat: ik hoor graag van iedereen wat ze denken, in dit topic, dus in dit topic te ebantwoorden :wink: )
Dan zou het kunnen gebeuren dat we soms of misschien zelfs vaak een paar keer hetzelfde antwoord zien, maar dat is toch helemaal niet erg!
Gewoon een leuk klein quizje voor de gezelligheid waar iedereen antwoord op kan geven. :wink:
Gewoon weer een andere vorm om het gezellig te maken.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-05-2014 19:06

Mieke heeft het goed beantwoord, dus voor deze keer hoef ik even niets toe tevoegen. :wink:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 15-05-2014 22:06

Dat is nu jammer halfpint. Jij had ook met een paar woorden kunnen zeggen waar het over ging. Dan hadden anderen ook nog kunnen reageren voordat ik zei dat het goed was.
Het is dus juist de bedoeling dat iedereen reageert, ook al is dat met hetzelfde antwoord. Dan kan ik zeggen iedereen heeft het goed ofzo. Dus ik wilde eigenlijk wachten totdat in ieder geval 2 a 3 personen gereageerd hadden.
Dit wordt wel vaker zo gedaan op fora en andere sites en het maakt het allemaal wat gezelliger en levendiger en dat hoop ik hier ook zo te krijgen. :wink:

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 16-05-2014 19:40

Ik begrijp het.
Plaats dan maar gauw je volgende tekeningen, dan zal ik voortaan reageren. :wink:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-05-2014 12:47

Ik zal de titel van het topic aanpassen in Kleine Huis boeken Trivia spel.
Dit omdat de omschrijving boekenquiz blijkbaar toch verwarring schept. :wink:

Gast

Bericht door Gast » 21-05-2014 12:49

Wat is de naam van de eerst kat van de fam Ingalls die we in de boeken tegen komen?

Plaats reactie