Het boeken-kwebbel-discussie-topic

Gast

Het boeken-kwebbel-discussie-topic

Bericht door Gast » 25-08-2014 22:16

Een nieuw topic.

In dit topic wil ik eens in de zoveel tijd iets neerzetten waar we over kunnen kletsen, babbelen, onze menig kunnen geven enzovoorts.
Soms zal dat gaan over een plaatje, soms over iets wat in de boeken gebeurt en hoe wij daar nu over denken.

Ik wil het zo gaan doen dat iedereen mee kan doen, ook diegenen die de boeken niet kennen.

Ik hoop dat jullie het een leuk idee vinden.

Gast

Bericht door Gast » 25-08-2014 22:18

Het eerste onderwerp zal ik gelijk plaatsen.

Ik wil graag vragen wat jullie van het onderstaande plaatje vinden.
Wat denken jullie als jullie de cover van dit boek zien?
Wat valt jullie op aan deze afbeelding.

Ik hoop dat iedereen reageert!
Ook al valt jullie hetzelfde op, het is leuk om te zien wat iedereen opvalt, maar ook om te lezen wat misschien een enkeling opvalt!


Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 25-08-2014 22:44

Dit moet deel 1' Het kleine huis in het grote bos zijn', maar ik zou niet weten in welke taal. Ik 'ken' deze tekens niet. Arabisch?
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 27-08-2014 22:53

De cover geeft weer het verhaal dat Laura en ma in de avond nog even Rosa de koe eten gaan geven, maar als Rosa wat onwillig doet en ma het beest een klap op zijn schouder geeft blijkt tot haar grote schrik dat het niet Rosa maar een beer is die daar staat. Vlug stuurt ze Laura terug het huis in en even later als ze zelf binnenkomt constateert ze trots dat ze een beer een klap heeft gegeven. Later als pa thuiskomt en Laura dit aan hem vertelt vertelt hij gelijk een verhaal dat hij in het donker een dode boomstronk voor een beer aanzag, zijn verhaal maakt zo,n indruk op de kinderen dat het verhaal van ma op de achtergrond raakt. Beetje sneu.......deze cover doet me hier dus aan denken. :cry:
Geen idee in wat voor taal de titel is.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 28-08-2014 08:48

Ik denk trouwens dat het niet Arabisch is. Als ik naar de gezichten kijk, heeft het iets Aziatisch over zich, ik denk nu eerder dat het de kant opgaat van Nepal. ?
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 29-08-2014 15:53

Aziatische gezichten met spleetogen, dat viel me meteen op.
Maar welke taal???
Eerst dacht ik dat het van rechts naar links gelezen moest worden, maar later toch weer niet. Echt geen idee! "Ik kan er geen soep van koken"....
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 29-08-2014 17:27

Het is een Japanse uitgave van Het Kleine Huis in het grote bos.

Jane heeft gelijk dat de cover het verhaal van Ma met de beer vertelt.
Maar vinden jullie die beer er niet heel raar uit zien? Ik wel.

En Mieke viel als eerste de spleetoogjes op. Dat had ik niet, maar ik vind dat wel leuk om te lezen!

Mij viel als eerste op dat Laura een geel gezichtje heeft en Ma een wit gezicht. Dat vind ik zo typisch! Dat viel mij echt direct op.
Wat denken jullie daarvan?

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 29-08-2014 22:30

Dat begrijp ik wel hoor. De japanners hebben als Aziaten een gelige huid (tenminste, zo wordt het genoemd, vandaar het gelige gezicht van 'Laura', maar dames verfden hun gezichten wit, dat vond men mooi en het betekende dat het geen arbeidsters waren.
Afbeelding

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 29-08-2014 23:37

Ik dacht toen ik het gele gezichtje van Laura zag, en ook haar handje trouwens, dat dit het schijnsel van de lantaarn moest verbeelden :) .

Gast

Bericht door Gast » 03-09-2014 22:58

Is er niet meer dat jullie opvalt?
En vinden jullie het geen gekke beer?

Wat mij ook erg opvalt is dat de schoorsteen op een onmogelijke plaats staat!
Aan de andere kant van een schoorsteen heb je een haard.
Een haard is voor mijn gevoel absoluut niet logisch om pal tussen de deur en een venster ingeklemd te zitten! Zo werd het vroeger niet gebouwd!

Plaats reactie