Gezamenlijk de Rose-serie bespreken

-Little house on Rocky Ridge (Op de Heuvel) -Little farm in the Ozarks (Bij de Bron) - In the land of the big red Apple (Bij de Boomgaard) - On the other side of the hill - Little town in the Ozarks - New Dawn on Rocky Ridge - On the banks of the bayou - Bachelor girl
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 17-09-2011 15:18

School gaat voor hoor, meisje. Doe maar kalm en intussen gaan wij verder, zodat jij het wel lekker allemaal kan volgen. Goed?

#Weet je wat ik een heel mooie uitdrukking vind? "Het lijkt wel of het verleden op de hielen van het heden trapt". Dit zegt Laura op blz. 39 en ik begrijp haar nostalgische gevoelens helemaal hoor. Het is heel wat om alles wat je lief is te verlaten.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 02-11-2011 09:37

Zullen we hier nog mee verder gaan of zullen we er maar mee stoppen, want evenals bij deel 1 komt hier ook weinig response.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 02-11-2011 09:53

Ik had het heel druk met het herindelen van een andere site, waardoor het me niet echt is gelukt hier iets bij te houden. Inmiddels heb ik het eerste deel al uit. Kan ik hier anders een uitgebreide beschrijving/recensie plaatsen?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 02-11-2011 18:06

Ik schaam me diep, want het was mijn idee en ik wilde het ook echt doen, maar ik heb het zo druk met school dat ik, als ik al vrije tijd heb, boeken moet lezen voor school... (voor Frans, Duits, Engels en Nederlands) en verder heb ik het op het moment thuis al moeilijk genoeg.. dus.

Jane
Berichten: 882
Lid geworden op: 29-08-2011 02:00

Bericht door Jane » 03-11-2011 10:23

Ik vond de Rose jaren heel mooi om te lezen, ze zijn zo vlot geschreven,
en de belevenissen van Rose als kind in dit nieuwe land zijn vol van avontuur.De Baird jongens passen zo in het verhaal dat ik ze niet had willen missen erbij, ook al schijnen ze dan in het echt niet te hebben bestaan, net als de familie Stubbins die ook een vrolijke noot zijn in het leven van Rose, zonder deze personen zouden de boeken een heel ander karakter hebben gehad.
Alleen de tekeningen vond ik minder mooi, (ben even de naam van de illustrator kwijt) lang niet zo sfeervol dan de tekeningen van Gart Williams.
En ik snap niet waarom er helemaal niet wordt gesproken over hun huis in de stad, of was dat pas later toen Rose al bij haar tante woonde?

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 03-11-2011 11:34

Dat komt inderdaad pas in een volgend boek (Little town in the Ozarks) aan bod, Jane. Maar dan moet je eerst nog On the other side of the hill lezen om het vervolg te begrijpen.

De boerderij is (nog) niet winstgevend en dus huren ze een huis in de stad, waar Laura een pension begint en Manly een vrachtvervoerder wordt.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 03-11-2011 11:40

Juud schreef:Ik had het heel druk met het herindelen van een andere site, waardoor het me niet echt is gelukt hier iets bij te houden. Inmiddels heb ik het eerste deel al uit. Kan ik hier anders een uitgebreide beschrijving/recensie plaatsen?
Heel graag, Juud. :lol:
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 01-12-2011 18:07

GEPLAATST DOOR JANE:
Ik heb net het laatse deel van de serie gelezen waar het dus eindigt met de bruiloft van Abe en Effie.De boeken moeten nu terug naar de bieb,
anders zou ik graag hierover willen praten , maar uit m'n hoofd alles weten lijkt me een beetje moeilijk .
Nogmaals ik kan iedereen aanraden de boeken te lezen, het is zo de moeite waard!!!!!
Als ik de laatste delen kon krijgen dan kocht ik zeker weten de hele serie, maar incompleet hoef ik hem niet.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 25-02-2012 22:21

Ik ben, zoals ik al zei, van plan om de hele serie te gaan lezen, na mijn examens, dus dan zal ik over elk deeltje wat zeggen en dingen noemen die mij opvallen of die ik mooi vind :) Dus dat is over 3 maanden (vandaag over 3 maanden heb ik mijn laatste, echte grote examen (Latijn), daarna is er nog maar eentje, Frans, waarvoor ik niet extreem veel kan doen). Dus ter zijne tijd, kunnen jullie hier wel wat vinden daarover!

Plaats reactie