A little house sampler

Alle andere boeken over Het Kleine Huis op de Prairie en Laura Ingalls Wilder
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

A little house sampler

Bericht door Halfpint » 30-04-2011 23:33

Hoi iedereen,

Ik zat vandaag, zoals vaker, weer een keertje op bol.com te wroeten naar kleine huis boeken en kwam dit boek tegen. Dit is de beschrijving:

This charming collection of early stories contains many never before published newspaper pieces, stories and essays by Laura Ingalls and Rose Wilder. Inspiring the popular series, these works are a vivid and personal testament to American life and history as seen by two remarkable pioneers.

Dit is de link naar bol.com: http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/a ... index.html
Kent iemand het boek? Zo, ja wat vond je ervan?

Het lijkt mij heel leuk

Groetjes, Eliza

Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 09-05-2011 16:05

Reactie van Rose:

Nee ik ken het niet. Ik ben erg benieuwd wat voor verhalen het zijn. Zijn het Kleine Huis verhalen of zomaar andere verhalen? Dat kan ik uit de beschrijving niet halen. Als iemand dat weet zou ik het ook dolgraag willen weten. dat er Little House opstaat, zegt niet zoveel over de inhoud van de verhalen, dat gebruiken ze gewoon omdat dat zo bekend is.

Reactie Eliza:

Het zijn opstellen en verhalen die Laura en Rose hebben geschreven en die zijn samen in een boek. Als ik de beschrijving goed begrijp tenminste.

Reactie Halfpint:
Rose, wij waren hier gisteren toch zo weg van?
Ik heb vandaag eens op Bol gekeken, maar daar is dit boekje € 12,99. Bij Bookdepository is het boekje echter € 7,86 (plus gratis verzending).
Ik ga hem daar dus bestellen, maar het kan even duren, want ik wil als allereerste de eng. paperbacks van de HKHODP-serie gaan bemachtigen.


Reactie Rose:

k heb net A Little House Sampler binnen gekregen!
Leuk.
Ik heb m al even doorgebladerd, er staan ook een paar foto's in, de meesten heb ik al eens gezien, maar er zijn er ook een paar nieuw.
Als het boek wat ik nu lees uit is, ga ik er in beginnen!

En ik heb m idd via bookdepository besteld, dat scheelde meer dan de helft met Bol.

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 09-10-2011 20:16

In dit boek staan ook stukken van Rose Wilder Lane.
Een daarvan is een interview van Rose met haar vader Almanzo. Het gaat over het leven op de prairie in de eerste pioniersjaren.
Er wordt gezegd dat dit interview is gehouden in ongeveer 1936 voor het schrijven van "Free land". Zou Rose het niet al eerder hebben gedaan voor het schrijven van "Let the Hurrican Roar" (Young Pioniers)?

Rose schijnt in deze tijd toch wel geinteresseerd/ gefascineert te zijn geweest in de beginperiode van Amerika. In het leven van de pioniers (haar eigen ouders en voorouders).
Is zij niet degene die de interesse van het volk/ de Amerikanen heeft gewekt voor deze belangrijke, historische momenten en heeft Laura op dit succes meegelift in de vorm van kinderboeken?
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 27-12-2011 11:31

Zie aantekening 27-12-11/ Vragen en Meningen.
Afbeelding

Plaats reactie