Becoming Laura Ingalls Wilder (the woman behind the legend)

Alle andere boeken over Het Kleine Huis op de Prairie en Laura Ingalls Wilder
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Becoming Laura Ingalls Wilder (the woman behind the legend)

Bericht door Halfpint » 30-04-2011 23:34

Hoewel generaties lezers van de Kleine Huis boeken bekend zijn met de jeugd- en tienerjaren plus de eerste jaren van haar huwelijk met Almanzo, weten maar weinigen van Laura Ingalls Wilder's volwassen leven. De biografie "Becoming Laura Ingalls Wilder-the woman behind the legend" van John E. Miller focust zich op Laura Ingalls Wilder's jaren in Missouri van 1894 tot 1957.
Door gebruik te maken van haar ongepubliceerde autobiografie, van brieven, krantenverslagen en andere documenten weet John E. Miller de gaten te vullen, die in haar autobiografische boeken zitten.
Hij laat zien waar deze met geschiedkundige feiten samenvallen en waar deze afwijkingen vertonen.
Hij vertelt over haar activiteiten op de Rocky Ridge boerderij, over haar leven als inwoner van Mansfield in Missouri en hij toont ons haar vele rollen:
als echtgenote, als moeder, als kippenhoudster, als buurvrouw, als kerkgangster, als bridgespeler, als naaister, als kredietverstrekker op de boerenleenbank, als verslaggeefster van de plaatselijke krant en ........ als schrijfster.

Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 09-05-2011 16:02

Reactie van Halfpint

Ik heb hier al jaren een verslag van, maar wil het boek, nu ik het in het echt van Mieke heb gezien, heel graag in bezit hebben. Ik ben dus eens aan het neuzen gegaan en dan blijkt: de hardback is bij Bol € 40, = en bij Bookdepository vanaf € 20,24, maar dan wel tweedehands en daar hou ik niet van. Bij bookdepository is dit boek echter ook als paperback te verkrijgen en dan kost het boek € 17,13. Daar kies ik dus voor.

Plaats reactie