West from home

Alle andere boeken over Het Kleine Huis op de Prairie en Laura Ingalls Wilder
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

West from home

Bericht door Halfpint » 14-03-2012 11:29

In 1915 ging Laura Ingalls Wilder per trein op reis van haar boerderij in Mansfield/Missouri naar San Francisco. Laura's reis naar het westen, om haar dochter Rose wilder Lane te bezoeken, viel samen met een spectaculair evenement dat in die grote stad plaatsvond:The Panama-Pacific International exposition.
Het was een grote wereldtentoonstelling, ter ere van de opening van het Panamakanaal, en Laura verbaasde zich over alle attracties die verzameld waren uit de hele wereld.
Haar man, Almanzo, kon de boerderij niet in de steek laten, maar door Laura's brieven, die zij dagelijks schreef, kreeg hij toch de kans te zien wat zij zag tijdens haar schitterende bezoek aan Californie
Via deze brieven kunnen de lezers Laura's avonturen en haar meest intieme gedachtes die zij met haar echtgenoot deelde, ervaren.
Zo krijgt de lezer een fascinerend inzicht in het hart en de ziel van de schrijver die later de klassieke "Kleine Huis"boeken zou gaan schrijven.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 14-03-2012 12:17

Ik heb West from Home ook.

Ik vind het een heel mooi boek, maar het leest niet zo lekker als een roman natuurlijk. het is eigenlijk ook meer interessant dan mooi.



Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 21-05-2012 14:30

Doordat ik in Cambridge 'A Little House Traveler' op de kop heb getikt, heb ik deze nu ook in mijn bezit. :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 21-05-2012 18:16

Juud schreef:Doordat ik in Cambridge 'A Little House Traveler' op de kop heb getikt, heb ik deze nu ook in mijn bezit. :P
En? Wat vind je ervan?

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 21-05-2012 18:34

Ik ben er nog niet in begonnen! ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie