biografie "Laura" door Donald Zochert

Alle andere boeken over Het Kleine Huis op de Prairie en Laura Ingalls Wilder
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

biografie "Laura" door Donald Zochert

Bericht door Halfpint » 30-04-2011 23:58

Geplaatst door Rose:
Voor de geinteresseerden hier de gegevens van de biografie door Donald Zochert, het onderstaande staat op de achterflap:

"From a little house set deep in the Big Woods of Wisconsin, across Indian Territory and into the Dakota's, Laura's family moved westward right along the Frontier.
Their true-life saga, beloved by countless millions of TV-viewers and readers of the bestselling LITTLE HOUSE books, is one of spirit and devotion in the face of bitter-colds winters, wilderness trails, and heartbreaking personal tragedy.
Here, for the first time, and drawing on her own unpublished memoires is the endlessly fascinating full account of Laura's life, from her earliest years trough her enduring marriage to Almanzo Wilder, the farmer boy of her stories."



Het is een biografie geschreven voor volwassenen. Door de oude en ouderwetse woorden, vind ik het pittig om te lezen. Maar wel heel interressant!

Als iemand het wel gelezen heeft, hoor ik het graag!

Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 09-05-2011 14:27

Reactie van Halfpint:


Ik heb dit boek uit! Ik ben er heel blij mee en er staan echt dingen in , die wij niet konden weten of die niet helemaal duidelijk waren. Een aanrader!! Volgens mij kent iedereen wel de foto,s die er in staan, want voor mij waren er geen onbekende bij.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 04-06-2012 19:08

Ik vind dit ook een heel fijn en duidelijk boek. Dit omdat het heel expliciet alles verteld over het leven van de fam. Ingalls en hoe het verdere leven van laura en Manly verliep nadat zij naar Mansfield waren verhuisd.
Het engels vond ik juist niet moeilijk lezen, dit in tegenstelling tot het boek van Miller (becoming Laura Ingalls Wilder), die wel moeilijke taal gebruikt.
Ik vind dit boek voor alle Laura Ingalls liefhebbers zeer zeker een aanrader.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 26-01-2013 16:33

Ook ik vind dit een heel mooie en gedetailleerde biografie. Ik vind het heel leuk dat het in zo'n beschrijvende vorm is geschreven. Hierdoor lijkt het bijna alsof je een roman leest, ook al is het een informatief boek.
Het boek beschrijft vrijwel alle belangrijke zaken die zijn gebeurd gedurende Laura's leven. Ook worden veel bijpersonages genoemd waar ik nog nooit van gehoord had.
Veel details van de boeken ben ik al wel vergeten aangezien er zoveel informatie in staat, maar ik zal hem zeker nog wel een keertje herlezen of af en toe een stukje eruit pikken.

Wel staat er volgens mij een fout bij de familiefoto in De Smet. Er staat dat de foto is genomen in 1891 toen Laura 24 was, maar de foto is toch in 1894 genomen, toen Laura 27 was?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 26-01-2013 19:38

Dat laatste is correct, Juud, de foto was genomen vlak voordat Laura, Manly en Rose naar Mansfield in Missouri vertrokken.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 26-01-2013 22:33

Inderdaad, ik dacht al... Want in andere biografieën en websites las ik al telkens 1894. Ik had het anders al zo raar gevonden, want als het 1891 zou zijn geweest, zou dat betekend hebben dat Grace op die foto 14 was, terwijl ze er echt wel ouder uit ziet dan dat (tussen 14 en 17 zit meestal namelijk nogal een verschil).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie