A little house Christmas treasury

Alle andere boeken over Het Kleine Huis op de Prairie en Laura Ingalls Wilder
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

A little house Christmas treasury

Bericht door Halfpint » 30-04-2011 23:59

A Little House Christmas Treasury
Some of the most wonderful times in the Little House take place during Christmas. Here are nine unabridged Christmas stories with full-color art by Williams.

Dit is een boek met Kerstverhalen uit de boeken van Laura Ingalls Wilder. Heeft iemand dit boek?

Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 09-05-2011 14:23

Reactie van Rose:

Leuk een Kerstboek! Die kende ik nog helemaal niet.
Aan de link van Bol te zien is het een verzameling Kerstverhalen die al eerder in de (gewone) boeken zijn verschenen. Maar ik ken de Engelse term "unabridged" niet, wie kent daar de betekenis van? (ben al lang van school en heb geen woordenboek meer in huis).

Reactie van Gwedoline:


Ik kende het boek ook niet hoor. Wilde graag een Engels boek bestellen en was een beetje aan het rondkijken op bol.com. En aangezien het net Kerst is geweest, leek deze me wel leuk om te bestellen, omdat de verhaaltjes rechtstreeks uit de boeken komen (als ik het goed begrijp). 'Unabridged' betekent 'onverkort' . Hij zal één dezer dagen wel in de bus vallen, dus ik ben benieuwd

Reactie van Charlesfan:

Heb besteld!

Reactie van: Littlegirllian:

Ik heb het binnen! ;D HEt ziet er heel mooi uit van buiten. Alle kerstverhjalen rond het Kleine Huis staan erin, veel plaatjes en blasmuziek van jingle bells... echt leuk.. en alles in het engels... ;D

Reactie van Gwendoline:

Het is een mooi boek. Mooie kaft. Gladde bladzijden. Het is verdeeld in hoofdstukken en in ieder hoofdstuk kun je het kerstverhaal lezen die ook in de boeken voorkomen. De bladzijden zijn versierd en de plaatjes zijn in kleur !

Een stukje uit het voorwoord:

Some of the most wonderfull stories in these books are those that tell of the merry Christmas celebrations in de little houses in (opsomming van alle 'little houses'). Here are the Christmas stories from those long-ago days, gathered together in one very special holiday storybook.

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 30-08-2011 22:16

Er blijken hier twee delen van te zijn. Eentje met een rode kaft en eentje met een groene kaft.

Ik heb ze via E-bay weten te kopen. Ze zijn nog ergens in de USA, maar wel onderweg naar Nederland. (over ongeveer 2 maanden zal ik ze wel hebben))
Afbeelding

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 14-11-2011 20:42

HOERA!!

De boeken zijn binnen! (eindelijk)
Ik heb twee delen, de rode kaft en de groene.
De boeken zien er nog heel goed uit.
Het zijn de gewone hoofdstukken uit de boeken.
Het eerste deel bevat de kersthoofdstukken uit Het grote bos, op de Prairie en Aan de rivier. Van het laatste boek alledrie de verschillende hoofdstukken van de kerstpaarden, de kerstboom in de kerk en over Pa die verdwaald is in de sneeuwstorm.
De Garth Williams-plaatjes zijn allemaal gekleurd. Er staan een paar voor mij onbekende plaatjes in.
Het is vooral een mooi boek om te hebben.

In het tweede boek (het groene) staan de kersthoofdstukken van De grote Hoeve, aan het Zilvermeer, De lange winter en Een huis voor Laura.
Hier staan minder plaatjes in, maar de plaatjes zijn wel allemaal ingekleurd.
Ook dit is nog een mooi en netjes boek, wat vooral leuk is om te hebben.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-11-2011 00:04

Ik ben heel blij voor jou dat je zulke mooie boeken hebt ontvangen en ik zou zeggen, heel veel lees- en kijkplezier ermee. Mag ik ze eens een keer inkijken?
Afbeelding

Plaats reactie