Grace Ingalls' dagboek/The story of the Ingalls

Alle andere boeken over Het Kleine Huis op de Prairie en Laura Ingalls Wilder
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 09-05-2013 17:36

(ik denk ook dat het hier om dezelfde leraar gaat.)

Hiert volgt de een na laatste jongens :cry:

17 Augustus 1891.
Dit is de warmste maand die we ooit hebben gehad het is nu soms 45 graden in de schaduw. Er is hier een school voor leraren gekomen er zijn nu meer leraren dan ooit hiervoor. De nieuwe juf Grace Skinner is een kleine dikke vrouw met rood haar. Wilson gaf onlangs een consort (=concert). Ik zat in het ploegje dat de tamboerijn moest spelen en in het koor. Iedereen vond de uitvoering enig wij de 12 meisjes moesten allerlei newegingen maken en marcheren. We hadden rode hoedjes op en witte jurken met grote boeketten aan alles ging voortrefffelijk en D. R. vond dat wij goed ons best hadden gedaan.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 10-05-2013 16:18

Pfff, 45 graden en als je zag wat ze droegen in die tijd... Wat zullen die het warm hebben gehad!!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 10-05-2013 18:20

3 September 1893.
Em nu zestien jaar oud. We wonen nog steeds in De Smet en Carrie nog nog steeds bij dezelfde krant. Laura & Manly gingen naar Florida kwamen terug en wonen nu in De Smet. Peter ging naar Florida trouwde een meisje uit dat land. Mijn schoolmeester heet Ferell hij is Iers, onze vorige schoolmeester meneer Shannon ging naar Chocago & is getrouwd. Ik voel me nu al bijna een jaar niet lekker ben onderzocht door de dokters Rice en Ensign. Afgelopen zomer is Mary naar Chicago geweest en is daar geopereerd aan haar zenuwpijn. Tante Lillie en haar twee kinderen, tante Eliza, en tante Martha zijn afgelopen zomer op bezoek geweest.

(Dit was dan het dagboekje van Grace Ingalls.
Het is niet veel, maar we hebben wel een paar achtergrondgegevens gekregen en dat vind ik dan weer heel leuk.
Ik hoop dat alles duidelijk was voor jullie, ook al moest ik opzettelijk fouten maken, om het hetzelfde te laten lijken.
Wat mij opviel aan de schrijfstijl van Grace, was dat ze vaak zonder komma's of punten schreef, waardoor dus vele zinnen zomaar in elkaar overliepen wat het verhaal misschien onduidelijk maakte.)


Tussen de een na laatste dagboekbeschrijving en de laatste stond dit nog:

NIEUWE ARTIKELEN ZIJN NU BINNEN!
Er zijn heel veel nieuwe artikelen binnengekomen, waaronder u Kousen voor mannen, vrouwen en kinderen zult vinden; Bretels voor mannen en jongens; Blikwaren voor de helft van de prijs; Paardentuigen; Halsters; Horren; Wateremmers; Melkpannen; Kopjes; Pollepels, etc; Schoolspullen.
b]TIEN-CENTEN-TOONBANK![/b]
Toiletzeep, Naalden, Garen, Spelden, Knopen, Scharen, Borstels, Papier, Enveloppen, Pennen, Potloden, Tafelkleden, en heel veel andere nuttige artikelen tegen heel lage prijzen.
INGALLS & CO.

Dit was een advertentie van de winkel die pa een tijdje dreef.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 11-05-2013 11:40

Jammer dat het is afgelopen. Het was leuk om te lezen.

Plaats reactie