Kleine Huis boeken voor ................. peutertjes.

Alle andere boeken over Het Kleine Huis op de Prairie en Laura Ingalls Wilder
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Kleine Huis boeken voor ................. peutertjes.

Bericht door Halfpint » 15-02-2014 15:15

Een jaar of 10 geleden kon je in Amerika Kleine Huis boeken kopen voor
............... peutertjes.
Voor peutertjes? zul je nu zeggen, maar het is toch echt zo. Deze boekjes waren maar in een beperkte oplage uitgegeven en één mevrouw op het Amerikaanse Kleine Huis forum vertelt dat ze heel blij is zo'n vooruitziende blik gehad te hebben ze allemaal te kopen, want nu zie je ze nog maar zelden.

Afbeelding
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-02-2014 15:33

Inmiddels is die mevrouw moeder van een zoontje van anderhalf en iedere dag moet zij hem voorlezen uit één van die boekjes. Hij komt dan zelf al aangedribbeld met zo'n boekje in zijn handen en wil bij haar op schoot.
Op een keer las zij het verhaaltje voor dat Laura en Mary op hun buik in het hoge prairiegras lagen en naar de kleine grondeekhoorntjes keken.
Ter illustratie pakte zij het kleine grondeekhoorntje dat haar zoontje als knuffelbeestje heeft en samen gingen zij hier mee spelen.
Aldoende kwam zij op het idee om alle spelletjes die in de Kleine Huis boeken voorkomen, samen met haar zoontje te gaan spelen.
Het eekhoorntje gebruikte ze ook bij het verhaaltje over "Floep!, zei de wezel."
In tegenstelling tot Laura en Mary was haar zoontje in het geheel niet bang toen ze mad dog/de boze hond met hem speelde.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-02-2014 15:59

Afbeelding


Hij giechelt en schatert en als hij in de hoek gedreven wordt, klimt hij vrolijk op haar rug. (Zij denkt dat haar zoontje niet bang is, omdat zij natuurlijk geen wilde baard en rechtopstaande haren heeft, zoals pa. :wink: )
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 25-02-2014 21:24

Wel heel jammer dat deze hier niet te verkrijgen zijn! Keira luistert graag verhaaltjes, maar zonder plaatjes is er niks aan voor haar.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 26-02-2014 19:21

Voor zover ik weet, zijn ze hier ook nooit te koop geweest, hoor Tigru.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 27-02-2014 19:33

Nee weet ik, maar vind het nog steeds jammer... Voorleesboeken zijn niet altijd even leuk en even goed te begrijpen merk ik.

Mieke
Berichten: 695
Lid geworden op: 30-08-2011 21:54

Bericht door Mieke » 27-02-2014 20:41

In de Kalverstraat in Amsterdam zit The American Bookstore (of tegenwoordig heet dat iets met ABCBookstore oid). Daar heb ik mijn eerste Amerikaanse aanvullingen gekocht destijds, voordat internet uitkomst bood. Daar weet ik zeker dat ik ook de peuterboeken voor het eerst heb gezien.
Afbeelding

Plaats reactie