The Laura Trail

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 22-07-2017 16:29

Ik vroeg alleen maar of je hem toevallig gezien had, hoor, Juud, je hoeft hem niet voor mij te kopen. Ik heb op bakgebied meer dan voldoende.
Ik ben zo blij dat jullie daar zijn, ik heb gewoon het gevoel dat ik mee mag. :lol: Ik ben heel benieuwd naar al je foto's. Misschien kunnen de foto's die op LIW slaan naderhand voor mij op een usb-stick gezet worden?
Ik wacht weer vol spanning op je verdere verhalen. Veel plezier.
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 22-07-2017 16:49

Dat kan ik zeker doen Halfpint; het zijn er wel een heleboel, dus bereid je maar voor. :lol: Ik kan je ook de foto's van de slides van Laurapalooza geven, maar die zijn niet altijd even goed te lezen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 23-07-2017 14:26

Och, kind, dat zou ik heerlijk vinden. :D

Juud, ik heb een vraagje: zou jij voor mij willen kijken of je deel 4 On top of Concord hill van de Caroline serie voor mij kan bemachtigen. Dit is voor mij uit deze serie het ontbrekende boek en ik zou hem zo graag compleet willen hebben. Ik lees hem toevallig momenteel van Mieke en op de achterkant staat dat hij $5,95 was. Dat is nu mss. iets verhoogd, maar mocht het zoiets bedragen en kom jij hem tegen, wil je dan aan me denken. Ik vergoed het je gelijk, hoor.
En heel, heel mss. kom je dan ook nog The road from Roxbury tegen voor plusminus 7 of 8 dollar? ( uit de Charlotte serie). Wil je hier ook voor kijken? Je weet hoe moeilijk het is om de series compleet te krijgen en nu jij daar bent is dit natuurlijk de ultieme kans. :lol:
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 23-07-2017 14:46

Is goed hoor Halfpint; ik zal er naar kijken. Ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe nog helemaal geen boeken uit de Caroline en Charlotte boeken in de winkels heb gezien, dus ik weet niet of het gaat lukken.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 23-07-2017 22:02

Geeft niet als het niet lukt, hoor, maar niet geschoten is altijd mis, hè?
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 28-07-2017 04:03

Ik heb de afgelopen dagen heel weinig op mijn blog kunnen schrijven omdat ik niet overal internet had en ook niet overal toegang tot stroom om mijn batterij op te laden. Wel heb ik die dagen aantekeningen in een notitieboekje gemaakt en die ga ik vandaag of morgen overtypen. Daarna wordt het ook weer even onregelmatig, want zowel in Walnut Grove als in DeSmet gaan we kamperen en daar is het ook nog maar de vraag of het kan.

Vandaag hebben we sinds lange tijd weer iets LIW gerelateerd bezocht. We zijn in Vinton naar de blindenschool gegaan waar Mary ooit op heeft gezeten. Van tevoren hadden we geprobeerd een tour te boeken, maar we kregen een mailtje terug dat de gids tot overmorgen op vakantie is. Vandaag en morgen zijn nou net de enige twee dagen dat we in deze omgeving zijn, dus we baalden in eerste instantie. Wel konden we altijd de campus bezoeken en in de receptieruimte was er ook nog informatie over Mary en de school. We zijn er dus toch maar heen gegaan, want we verblijven heel dichtbij en het is altijd leuk om een glimp op te vangen.

Eenmaal daar werden we verrast door een heel aardige medewerkster van de school, die tot onze aangename verrassing zei: 'Oh ik ben weliswaar geen gids, maar ik kan best wel even wat tijd vrijmaken om jullie rond te leiden'. Toch nog een rondleiding! Dit zijn nou van die ontzettend leuke gastvrije momenten.

De post over het bezoek aan de school moet ik nog schrijven, maar zal waarschijnlijk morgen volgen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 29-07-2017 17:12

De afgelopen dagen is er weer veel gebeurd. We hebben Burr Oak bezocht, en vandaag vertrekken we naar Walnut Grove. We gaan daar kamperen en het is nu nog onduidelijk of we daar internet en stroom gaan hebben. Het zou dus goed kunnen dat er opnieuw een paar dagen niets op mijn blog komt te staan.

Ik liep erg achter en heb helaas nog niet de tijd gehad om foto's erop te zetten en ook staat het stukje over Burr Oak nog niet online. Dit zal er uiteindelijk wel op komen te staan.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 31-07-2017 02:04

Het lukt niet zo met de foto's. Ik heb hier op de Plum Creek camping wel internet, maar het is nogal langzaam en dan laden de foto's niet zo goed. Meer fotos' van Vinton en Burr Oak komen nog!

Inmiddels heb ik mijn eerste volle dag in Walnut Grove achter de rug. Gisteren zijn we hier aangekomen en die avond zijn we naar de pageant geweest; wat een ontzettend leuke ervaring was dat. Heel toevallig was er dit weekend een, want we hadden het niet zo gepland. Het was gezellig zo bij zonsondergang, lekker op een slaapzak onder dekens liggen op een heuvel en het verhaal aanschouwen.
Het is echt ontzettend leuk hier, maar het museum was wel echt een stuk groter dan ik gedacht had. Er waren een heleboel gebouwen op het terrein die je kon bezichtigen naast het gewone museum en ik ben er een hele dag zoet mee geweest. Ook zijn we al naar de dugout geweest. Morgen gaan we wat meer in het dorpje bekijken en wat dingen in de omgeving.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 07-08-2017 13:18

Juud, ik ben nu 3 weken op vakantie, maar het internet is hier heel slecht, dus ik kan je bijna niet volgen. Als je dus een poosje niets van mij hoort is dat niet uit desinteresse, dat begrijp je wel, hè?
Een vraagje: zou ik dat borduurpatroon van Pa's viool t.z.t. mogen zien en kopiëren? Staat mss mooi bij mijn huifkar. :lol:
Afbeelding

Juud
Berichten: 529
Lid geworden op: 28-08-2011 20:03

Bericht door Juud » 07-08-2017 16:05

Prima hoor Halfpint. Ik zou nooit kunnen denken dat jij niet geïnteresseerd zou zijn in iets wat met LIW te maken heeft. :lol:
Ik heb ook niet altijd even goed internet gehad, vandaar dat ik af en toe een paar dagen niets post en er dan ineens een stuk of 3/4 posts in een keer op komen te staan. Ik heb ook vooral moeite met het uploaden van foto's; dat gaat heel langzaam, maar er komen er uiteindelijk nog meer op te staan.

Heel erg veel plezier op vakantie nog! Waar ben je heen? Wij hebben inmiddels Walnut Grove en De Smet achter de rug, dus dat wordt nog leesvoer voor je straks. :D

Momenteel zijn we in Keystone om de Black Hills en Mount Rushmore te bekijken. Deze plek heeft ook een link met het Kleine Huis, aangezien Carrie hier heeft gewoond. Gisteren hebben we hier in het museum het beeldje gezien waarvan vermoed wordt dat het Ma's herderinnetje is.

Dat borduurpatroon mag je zeker kopiëren! Gisteren heb ik er ook nog een met een huifkar gekocht; ik weet niet of die dezelfde is?
Er waren ook nog boekenleggers met dezelfde patronen, maar die waren een stuk kleiner en even duur als de gewone sampler patronen en dat vond ik in verhouding te duur.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie