Leven zoals in Het Kleine Huis

Alles over het Kleine Huis op de Prairie wat je niet in de andere boards kwijt kan.
Plaats reactie
Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 15-11-2014 14:57

11. Maak je koplampen weer glanzend. Doe wat tandpasta op een droge doek en smeer de koplampen goed in. Hierna spoel je de koplamp goed af en de koplamp zal daarna weer glanzen.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 17-11-2014 16:33

12. Schrobt de wasbak schoon. Als je, terwijl je je tanden poetst, een druppel tandpasta in de wasbak laat vallen, moet je dit niet direct wegspoelen! Pak een vaatdoek en schrob hiermee de binnenkant van de wasbak waar de tandpasta zijn werk zal doen als een natuurlijk schoonmaakmiddel. Spoel de wasbak nog even na en je hebt niet alleen schone tanden, maar ook een schone wasbak.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 17-11-2014 20:14

Niets tegen jou, maar ik begin me onderhand af te vragen wat er wel niet voor dingen in tandpasta moeten zitten om deze effecten allemaal te bereiken :lol:

Maar dank je ik zal ze op slaan!

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 17-11-2014 23:15

Ik plaats ze alleen maar, he? :lol:
Vinden jullie het niet interessant meer? Zal ik er maar mee stoppen?

De hond van mijn dochter (een Rottweiler) logeert deze week hier en met die stortbuien van gisteren rook hij behoorlijk. Ik heb dus de proef op de som genomen en hem ingesmeerd met tandpasta. Hij rook inderdaad lekker, maar zijn vacht sloeg wel helemaal wit uit. Het ergste heb ik weggeborsteld, maar het belangrijkste was dat hij nu niet meer zo zwaar rook.
:wink:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 18-11-2014 07:40

Oh leuk dat dat gelukt is!

Oh ik vind het zeker interessant hoor! ik reageer niet na elk berichtje maar ik lees ze wel. Ik houd wel van dit soort praktische tips.

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 18-11-2014 10:43

13. Vermindert bulten en schaafwonden. Maak hierbij gebruik van tandpasta met menthol erin. Smeer - voordat je naar bed gaat- een beetje tandpasta op de bult of het schaafwondje en verwijder dit de volgende morgen. Herhaal dit gedurende een paar dagen en je zult zien dat de schaafwondjes verdwijnen en de bulten snel minder worden.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 18-11-2014 11:20

Van al deze tips gebruik ik eigenlijk alleen de eerste tip. Dus ik grbuik ook wel die oude middeltjes!
Wij gebruiken pepermunttandpasta net zoals in de 1e tip staat, als anti-jeukmiddel bij muggenbeten ed. Wij gebruiken ook wel Azaron, maar als die op is of niet vindbaar (ja dat gebeurt hier in huis ook) dan is pepermunttandpasta een goed vervanger.
Het heeft alles te maken met de basisingredienten van tandpasta, zuiveringszout en (peper)muntolie.


In dit topic staat het recept van tandpasta: http://kleinehuis.forum2go.nl/zelf-make ... -t785.html

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 19-11-2014 15:00

14. Tuinameublement. Is jullie tuinameublement ook een beetje groezelig na zo'n hele zomer buiten te hebben gestaan? Schrob ze met een borstel met daarop tandpasta en spuit ze daarna goed af om ze schoon te krijgen.
Afbeelding

Halfpint
Site Admin
Berichten: 3644
Lid geworden op: 13-04-2011 22:25

Bericht door Halfpint » 07-12-2014 11:33

De afgelopen week ben ik weer ijverig geweest en heb ik iets leuks gemaakt: een kandelaar van blik voor een waxinelichtje of een kleine kaars.Het ziet er zo knus uit en het is heel eenvoudig te maken. Bovendien kan je eindeloos variëren, als je creatief bent. Je kunt het heel persoonlijk maken en als je restjes gebruikt, is het helemaal gratis!

Benodigdheden:

Dun metalen draad
Een leeg blik (gevuld met water dat je eerst hebt laten bevriezen)
Handschoenen
Hamer
Spijkers
Knijptang of schaar

Afbeelding

Ik had het blik voor driekwart met water gevuld en dit in de vriezer gezet. Het blik hoeft niet helemaal vol, want zoals jullie weten, zet ijs uit.
In de tussentijd had ik een leuk patroontje bedacht.
Toen het water bevroren was, heb ik het blik uit de vriezer gehaald. waarna ik met een hamer en een spijker gaten ging maken in het blik.
Het blik is, door het ijs, te koud om vast te houden, daarom gebruikte ik mijn handschoenen.

Afbeelding


Sla twee grotere gaten aan de bovenkant van het blik, één aan iedere kant.

Als je klaar bent met het gaten slaan in het blik, doe je het blik in een bak warm water tot het ijs aan de binnenkant smelt en eruit komt.

Gebruik de metalen draad om een ophanghaak te maken aan de bovenkant van het blik. Haal het door de gaten die je aan de bovenkant van het blik hebt gemaakt. Je zou de draad ook nog, voordat je het vastmaakt, kunnen versieren door er kralen aan te rijgen.

Stop een theelichtje of een kleine kaars in het blik.

En zet het blik in een donkere hoek of hang hem buiten in het donker op, zodat het patroon duidelijk zichtbaar is.

Afbeelding


(Ik heb vanzelfsprekend een huisje in het blik gemaakt en het staat heel lief. Het blik heb ik aan de vuurdoorn bij de keuken gehangen en je staat er versteld van hoeveel licht er eigenlijk nog verspreid wordt.

Kosten:
Een leeg blik: kost niets (tenzij je meetelt wat er in heeft gezeten)
draad: een paar centen(je kunt ook gebruiken wat je zelf hebt!)
Totale kosten: gratis! :wink:
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 07-12-2014 15:16

Heel leuk geworden!

Plaats reactie